Detall - agendadiba404943863
Tipus de contingut: acte | Dataset: actesdiba_ca
ID
agendadiba404943863
Títol
Pautes bàsiques d’atenció a l’usuari en els museus locals (2a edició)
Data d'inici
2024-02-28 10:00:00
Data de finalització
2024-03-05 14:00:00
Descripció
En els museus, l’atenció personal que rep el públic a l’entrada és el primer contacte presencial després de visitar la web i decidir visitar-nos, per tant representa la cara humana de l’equipament i pot condicionar clarament l’experiència posterior. Com dispensar una bona rebuda? Podem adequar la nostra acollida a públics diversos? Quines eines i recursos ens poden ajudar a millorar l’atenció a l’usuari de museus?
Imatge
Organitzadors
Enllaç web
https://www.diba.cat/web/agenda/-/disseny-i-produccio-d-exposicions-sostenibles-2a-edicio-
Telèfon
Correu de contacte
Nom del lloc
28 de febrer i 1 de març: curs en línia a través de la plataforma Zoom. 5 de març: Aula 1 Pati Manning, CERC (c. Montalegre, 7. Barcelona).
Adreça
28 de febrer i 1 de març: curs en línia a través de la plataforma Zoom. 5 de març: Aula 1 Pati Manning, CERC (c. Montalegre, 7. Barcelona).
Codi postal
Nom del municipi
Localització
41.3844098,2.1664647
Web
Col·laboradors
Municipi
Temes
1
Etiquetes
Jornades, congressos i seminaris; 2024; Formació; Formació de la Xarxa de Museus Locals; Activitats organitzades per la Diputació de Barcelona
Categoria
jornades_congressos_i_seminaris; 2024; formacio; formacio_de_la_xarxa_de_museus_locals; activitats_organitzades_per_la_diputacio_de_barcelona
Relació amb el punt
Preu
Peu Imatge
Durada
Observacions d'horari
28/02 i 1/03 (en línia) i 5/03/2024 (presencial) de 2024.
Dies
Tipus
Públic
Observacions
Comarca
Documentació
Assistents
<p>Personal que desenvolupa tasques d'atenció al públic en la Xarxa de Museus Locals</p>
Aforament
Inscripció
Cos
Objectius del curs: Practicar pautes de comunicació efectiva en un context de servei públic. Prendre consciència i reconèixer les necessitats específiques de les persones amb discapacitat Conèixer eines i recursos per atendre persones amb discapacitat en els museus Entendre com funciona el cervell en relació a la gestió de les emocions amb l’usuari. Conèixer les especificitats del telèfon: La importància de la veu i els silencis. Practicar l’assertivitat com a eina clau d’atenció a l’usuari. Identificar els moments de la veritat d’un servei d’atenció i preveure possibles conflictes o tensions. Saber gestionar situacions difícils de comunicació amb l’usuari. Continguts: Com funciona el cervell en relació a les emocions? Especificitats de l’atenció presencial i telefònica. Habilitats clau per l’atenció a les persones: empatia, assertivitat i escolta activa. Bases de la comunicació interpersonal El poder de la pregunta. Per detectar necessitats i saber dirigir la conversa. Especificitats del llenguatge verbal, no verbal i paraverbal. Gestió eficaç de situacions difícils de comunicació. Pràctica sobre les barreres de la comunicació: estereotips i prejudicis. Pràctica sobre la pregunta efectiva. Rol play (simulació de situacions reals d’atenció telefònica i presencial) sobre la fórmula DESC de comunicació assertiva. Marc conceptual: persones amb discapacitat vs. persones amb diversitat funcional. Atenció a la diversitat (motriu, visual, auditiva, intel·lectual). Com comunicar-nos amb els diferents col·lectius? Llenguatge inclusiu. Professores: Laia Cortés, llicenciada en Pedagogia per la URL, Formació en Pactitioner PNL per l’Institut Gestalt i en Coaching executiu per l’Escola Europea de Coaching. Certificació en DISC per DISCSPAIN. Formació en Neurolideratge per Il3-UB. Andrea Granell Querol, Consultora de projectes culturals. Doctora en Psicologia per la URL. Docent en el Màster en Gestió del Patrimoni Cultural i Museologia de la UB de l’assignatura “Museus i Accessibilitat”. Membre del grup de recerca DIDPATRI i de la Xarxa AccessCat. ​​​​​​​Descarrega't el programa. Inscripcions: Fins al 12 de febrer de 2024
Cercador/Codi
nominatim/TIMEOUT
Url Inscripcions
Identificador secundari