Detall - agendadiba421825103
Tipus de contingut: acte
| Dataset: actesdiba_ca
- ID
- agendadiba421825103
- Títol
- Curs: Gestió documental i arxius municipals (1a Edició)
- Data d'inici
- 2025-05-06 10:00:00
- Data de finalització
- 2025-05-15 12:00:00
- Descripció
- Professor: Marc Garriga i Albert Rumbo Soler (tècnics OPC). la Diputació de Barcelona. Un curs per conèixer breument el context legislatiu dels arxius i la gestió documenta i els valors i els suports dels documents i el circuit documental, entre d'altres objectius.
- Imatge
- Organitzadors
- Enllaç web
- https://www.diba.cat/web/agenda/-/curs-gestio-documental-i-arxius-municipals
- Telèfon
- Correu de contacte
- Nom del lloc
- Aula: Videoformació.
- Adreça
- Aula: Videoformació.
- Codi postal
- Nom del municipi
- Localització
- Web
- Col·laboradors
- Municipi
- Temes
- 1
- Etiquetes
- 2025; Formació de la Xarxa d'Arxius Municipals
- Categoria
- 2025; formacio_de_la_xarxa_darxius_municipals
- Relació amb el punt
- Preu
- Peu Imatge
- Durada
- Observacions d'horari
- Dies: 6, 8, 13 i 15 de maig de 2025. Durada: 8 hores (4 sessions de 10 a 12 hores). Edició virtual.
- Dies
- Tipus
- Públic
- Observacions
- Comarca
- Documentació
- Assistents
- <p>Destinatari: Personal administratiu dels Ajuntaments. </p>
- Aforament
- 30 persones
- Inscripció
- Cos
- Objectius: -Conèixer què es la Xarxa d'Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona. -Conèixer breument el context legislatiu dels arxius i la gestió documental. -Per a què serveix un Sistema de Gestió Documental i Arxiu Corporatiu (SGDAC). -Saber interpretar el Quadre de Classificació. -Què són i com es fan les transferències a l'arxiu municipal. -Saber identificar els diferents tipus documentals que formen part d’un expedient. -Saber l’antiguitat màxima dels documents a custodiar en l’arxiu de gestió. -Sol·licitar documentació en préstec a l’arxiu municipal. -Realitzar el seguiment i retorn de la documentació prestada per l’arxiu municipal. -Comprendre els lligams dels arxius de gestió amb l’arxiu municipal i a la inversa. -Conèixer i ser conscients de les tasques fonamentals que es realitzen en els arxius de gestió per a tota l’administració municipal. -Millorar la qualitat del servei oferta des dels arxius de gestió dins el SGDAC. Continguts: -La Xarxa d'Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona. -Els documents municipals: valors i suports. -Gestió documental i arxiu: legislació i conceptes. -Els documents de treball i documents d’arxiu. Què cal fer amb cadascun d’ells. -Els arxius de gestió dins el SGDAC. El circuit documental. -El quadre de classificació (QdC): Què és? Com s’ha d’interpretar el quadre de classificació ? Com s’hauria d’aplicar a la documentació que produeix la nostra unitat o dependència? -Els tipus documentals. Què són? Per a què serveixen i -La descripció i el sistema de recuperació de la documentació. -La Norma de Descripció Arxivística de Catalunya (NODAC): conceptes bàsics. -Gestió del préstec en l’arxiu de gestió (sol·licitud; seguiment i retorn de la documentació a l’arxiu municipal). Diferència entre el procediment de consulta i préstec. -Transferència documental: Què és? Com es prepara? Com s’executa. La instrucció de treball de la transferència. -Avaluació dels documents. El valor dels documents. Eliminació, tria i conservació. -Calendari de conservació. Conservació parcial; temporal i permanent. -Els arxius municipals dins la societat.
- Cercador/Codi
- nominatim/TIMEOUT
- Url Inscripcions
- Identificador secundari