Detall - agendadiba421825103
Tipus de contingut: acte | Dataset: actesdiba_ca
ID
agendadiba421825103
Títol
Curs: Gestió documental i arxius municipals (1a Edició)
Data d'inici
2025-05-06 10:00:00
Data de finalització
2025-05-15 12:00:00
Descripció
Professor: Marc Garriga i Albert Rumbo Soler (tècnics OPC). la Diputació de Barcelona. Un curs per conèixer breument el context legislatiu dels arxius i la gestió documenta i els valors i els suports dels documents i el circuit documental, entre d'altres objectius.
Imatge
Organitzadors
Enllaç web
https://www.diba.cat/web/agenda/-/curs-gestio-documental-i-arxius-municipals
Telèfon
Correu de contacte
Nom del lloc
Aula: Videoformació.
Adreça
Aula: Videoformació.
Codi postal
Nom del municipi
Localització
Web
Col·laboradors
Municipi
Temes
1
Etiquetes
2025; Formació de la Xarxa d'Arxius Municipals
Categoria
2025; formacio_de_la_xarxa_darxius_municipals
Relació amb el punt
Preu
Peu Imatge
Durada
Observacions d'horari
Dies: 6, 8, 13 i 15 de maig de 2025. Durada: 8 hores (4 sessions de 10 a 12 hores). Edició virtual.
Dies
Tipus
Públic
Observacions
Comarca
Documentació
Assistents
<p>Destinatari: Personal administratiu dels Ajuntaments. </p>
Aforament
30 persones
Inscripció
Cos
Objectius: -Conèixer què es la Xarxa d'Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona. -Conèixer breument el context legislatiu dels arxius i la gestió documental. -Per a què serveix un Sistema de Gestió Documental i Arxiu Corporatiu (SGDAC). -Saber interpretar el Quadre de Classificació. -Què són i com es fan les transferències a l'arxiu municipal. -Saber identificar els diferents tipus documentals que formen part d’un expedient. -Saber l’antiguitat màxima dels documents a custodiar en l’arxiu de gestió. -Sol·licitar documentació en préstec a l’arxiu municipal. -Realitzar el seguiment i retorn de la documentació prestada per l’arxiu municipal. -Comprendre els lligams dels arxius de gestió amb l’arxiu municipal i a la inversa. -Conèixer i ser conscients de les tasques fonamentals que es realitzen en els arxius de gestió per a tota l’administració municipal. -Millorar la qualitat del servei oferta des dels arxius de gestió dins el SGDAC. Continguts: -La Xarxa d'Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona. -Els documents municipals: valors i suports. -Gestió documental i arxiu: legislació i conceptes. -Els documents de treball i documents d’arxiu. Què cal fer amb cadascun d’ells. -Els arxius de gestió dins el SGDAC. El circuit documental. -El quadre de classificació (QdC): Què és? Com s’ha d’interpretar el quadre de classificació ? Com s’hauria d’aplicar a la documentació que produeix la nostra unitat o dependència? -Els tipus documentals. Què són? Per a què serveixen i -La descripció i el sistema de recuperació de la documentació. -La Norma de Descripció Arxivística de Catalunya (NODAC): conceptes bàsics. -Gestió del préstec en l’arxiu de gestió (sol·licitud; seguiment i retorn de la documentació a l’arxiu municipal). Diferència entre el procediment de consulta i préstec. -Transferència documental: Què és? Com es prepara? Com s’executa. La instrucció de treball de la transferència. -Avaluació dels documents. El valor dels documents. Eliminació, tria i conservació. -Calendari de conservació. Conservació parcial; temporal i permanent. -Els arxius municipals dins la societat.
Cercador/Codi
nominatim/TIMEOUT
Url Inscripcions
Identificador secundari