Detall - agendadiba421825127
Tipus de contingut: acte | Dataset: actesdiba_ca
ID
agendadiba421825127
Títol
Curs: Gestió documental i arxius municipals (2a Edició)
Data d'inici
2025-11-04 10:00:00
Data de finalització
2025-11-13 12:00:00
Descripció
Curs on es presenta la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona i es contextualitza el marc legislatiu bàsic de gestió documental i arxius. Es treballen els valors i suports dels documents i el circuit dins l’SGDAC, diferenciant documents de treball i d’arxiu.
Imatge
Organitzadors
Enllaç web
https://www.diba.cat/web/agenda/-/curs-gestio-documental-i-arxius-municipals-1a-edicio-duplica-1
Telèfon
Correu de contacte
Nom del lloc
Aula: Videoformació.
Adreça
Aula: Videoformació.
Codi postal
Nom del municipi
Localització
Web
Col·laboradors
Municipi
Temes
1
Etiquetes
2025; Formació de la Xarxa d'Arxius Municipals
Categoria
2025; formacio_de_la_xarxa_darxius_municipals
Relació amb el punt
Preu
Peu Imatge
Durada
Observacions d'horari
Durada: 8 hores (4 sessions de 10 a 12 hores).
Dies
Tipus
Públic
Observacions
Comarca
Documentació
Assistents
<p>Destinatari: Personal administratiu dels Ajuntaments. </p>
Aforament
30 persones
Inscripció
Cos
S’hi interpreta i aplica el Quadre de Classificació, s’identifiquen els tipus documentals d’un expedient i es descriu segons la NODAC per a la recuperació. S’aborden la transferència a l’arxiu municipal i la gestió del préstec i la consulta (sol·licitud, seguiment i retorn), així com els lligams entre arxius de gestió i arxiu municipal. Es clou amb l’avaluació i el calendari de conservació (eliminació, tria i preservació) per millorar la qualitat del servei dins l’SGDAC i l’impacte social dels arxius municipals. Professors: Albert Rumbo i Albert Taulé (Arxivers itinerants de l’Oficina de Patrimoni Cultural). Continguts: La Xarxa d'Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona. Els documents municipals: valors i suports. Gestió documental i arxiu: legislació i conceptes. Els documents de treball i documents d’arxiu. Què cal fer amb cadascun d’ells. Els arxius de gestió dins el SGDAC. El circuit documental. El quadre de classificació (QdC): 1) Què és? 2) Com s’ha d’interpretar el quadre de classificació ? 3) Com s’hauria d’aplicar a la documentació que produeix la nostra unitat o dependència? Els tipus documentals. Què són? Per a què serveixen? La descripció i el sistema de recuperació de la documentació. La Norma de Descripció Arxivística de Catalunya (NODAC): conceptes bàsics. Gestió del préstec en l’arxiu de gestió (sol·licitud; seguiment i retorn de la documentació a l’arxiu municipal). Diferència entre el procediment de consulta i préstec. Transferència documental: 1) Què és? 2)Com es prepara? 3) Com s’executa. La instrucció de treball de la transferència. Avaluació dels documents. El valor dels documents. Eliminació, tria i conservació. Calendari de conservació. Conservació parcial; temporal i permanent. Els arxius municipals dins la societat. Dies: 4, 6,11 i 13 de novembre de 2025 (10 a 12 hores). Durada: 2 hores cada sessió (10 a 12 hores), 8 hores en total. Edició virtual. Calendari: Dia 4 de novembre: De 10 a 12 hores: Albert Rumbo i Albert Taulé. Dia 6 de novembre: De 10 a 12 hores: Albert Rumbo i Albert Taulé. Dia 11 de novembre: De 10 a 12 hores: Albert Rumbo i Albert Taulé. Dia 13 de novembre: De 10 a 12 hores: Albert Rumbo i Albert Taulé. Destinatari: Personal administratiu dels Ajuntaments de la demarcació de Barcelona.
Cercador/Codi
nominatim/TIMEOUT
Url Inscripcions
Identificador secundari