ID
Títol
Data d'inici
Data de finalització
Descripció
Imatge
Organitzadors
Enllaç web
Telèfon
Correu de contacte
Nom del lloc
Adreça
Codi postal
Nom del municipi
Localització
Web
Col·laboradors
Municipi
Temes
Etiquetes
Categoria
Relació amb el punt
Preu
Peu Imatge
Durada
Observacions d'horari
Dies
Tipus
Públic
Observacions
Comarca
Documentació
Assistents
Aforament
Inscripció
Cos
Cercador/Codi
Url Inscripcions
Identificador secundari
Conjunt de dades
Últim canvi
agendadiba416370031 Impacte del canvi climàtic en salut: respostes des del món local 2024-09-20 09:00:00 2024-09-20 13:00:00 Organitza: Fundació Ernest Lluch per al Diàleg Enllaç a la conferència https://www.diba.cat/web/agenda/-/impacte-del-canvi-climatic-en-salut-respostes-des-del-mon-local-2 Espai Francesca Bonnemaison, Sala Cuina. C/ Sant Pere Més Baix, 7, Barcelona Espai Francesca Bonnemaison, Sala Cuina. C/ Sant Pere Més Baix, 7, Barcelona 1 Activitats recomanades NO participades per la Diputació de Barcelona activitats_recomanades_no_participades_per_la_diputacio_de_barcelona nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba426894417 Poesia i música a Alella: 'L'etern retorn', amb Asmaa Aouttah 2025-03-28 18:00:00 2025-03-28 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/poesia-i-m%C3%BAsica-a-alella-l-etern-retorn-amb-asmaa-aouttah Can Patatina. Alella Can Patatina. Alella 41.4932692,2.2957142 1 La poeta Asmaa Aouttah, escriptora catalano-amaziga que recull les històries i lluites del seu poble natal, el Rif, centrant-se majoritàriament en la dona amaziga, torna a Alella acompanyada del productor musical, DJ i col·leccionista de rare grooves i sons experimentals el Sayed Raian, amb una proposta de lectura poètica musicada. Activitat programada per la Comissió de Cooperació Internacional amb col·laboració de l'Associació Pont de Petroli. Aquesta activitat compta amb el suport de la Diputació de Barcelona. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba426920073 Seminari en línia “Programari de suport a les comunitats energètiques” (sessió 2) 2025-04-02 10:00:00 2025-04-02 11:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/seminari-en-l%C3%ADnia-programari-de-suport-a-les-comunitats-energ%C3%A8tiques-sessi%C3%B3-1-c%C3%B2pia- Virtual Virtual 1 #ComunitatsEnergetiques comunitatsenergetiques Des del Grup de treball de transició energètica local i justa de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat us proposem una nova sessió del cicle de seminaris tècnics en línia sobre transició energètica local i justa. Els seminaris són oberts als ens locals membres de la Xarxa i la resta d’administracions públiques, i també al públic interessat del sector (empreses, consultories, centres de recerca, gestors...). Aquesta sessió proposa compartir diferents solucions existents al mercat de suport a les comunitats energètiques - en un sentit ampli - i reflexionar sobre els reptes i potencialitats d'aquestes eines. Més informació i inscripcions nominatim/OK Agenda electes 2025-10-13 23:42
agendadiba424977211 Gestió de les emocions i aprèn a relaxar-te [Santpedor] 2025-03-04 10:00:00 2025-03-04 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/gesti%C3%B3-de-les-emocions-i-apr%C3%A8n-a-relaxar-te-santpedor- Sala la Nau Travessia Sant Francesc d'Assís, 4 Sala la Nau Travessia Sant Francesc d'Assís, 4 41.7820740,1.8381520 1 Des del Servei Local de Teleassistència, dins del Programa de prevenció de riscos i foment de l’envelliment actiu i saludable, es realitzen campanyes preventives amb l’objectiu de fomentar l'autonomia personal i afavorir l'empoderament de les persones grans, així com incorporar hàbits de vida saludable, incrementar-ne la participació social i reforçant els vincles amb la comunitat. Aquestes campanyes es poden fer en format xerrades al territori sota sol·licitud dels serveis socials municipals. Si com a municipi voleu sol·licitar una xerrada us podeu posar en contacte a través del correu següent: teleassistencia@diba.cat. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba424486853 Sant Quirze de Besora: taller per a famílies d'habilitats educatives en el bon ús de les pantalles a l'àmbit familiar. 2025-02-11 17:00:00 2025-02-11 19:00:00 Taller gratuït adreçat a famílies interessades en educar els seus fills i filles en l'ús saludable de les pantalles. https://www.diba.cat/web/agenda/-/sant-quirze-de-besora-taller-per-a-fam%C3%ADlies-d-habilitats-educatives-en-el-bon-%C3%BAs-de-les-pantalles-a-l-%C3%A0mbit-familiar. 934 049 417 spott@diba.cat Institut Bisaura. Carrer Mestre Quer, 13. Sant Quirze de Besora. (Barcelona) Institut Bisaura. Carrer Mestre Quer, 13. Sant Quirze de Besora. (Barcelona) 42.1024750,2.2160860 1 Espai de reflexió i acompanyament on les famílies obtindran eines i recursos per prevenir i gestionar les situacions problemàtiques derivades de l’ús de les pantalles i proporcionarà pautes bàsiques per aprendre a fer-ne un ús responsable a l'àmbit familiar. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba426920044 Seminari en línia “Programari de suport a les comunitats energètiques” (sessió 1) 2025-03-26 10:00:00 2025-03-26 11:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/seminari-en-l%C3%ADnia-programari-de-suport-a-les-comunitats-energ%C3%A8tiques-sessi%C3%B3-1- Virtual Virtual 1 #ComunitatsEnergetiques comunitatsenergetiques Des del Grup de treball de transició energètica local i justa de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat us proposem una nova sessió del cicle de seminaris tècnics en línia sobre transició energètica local i justa. Els seminaris són oberts als ens locals membres de la Xarxa i la resta d’administracions públiques, i també al públic interessat del sector (empreses, consultories, centres de recerca, gestors...). Aquesta sessió proposa compartir diferents solucions existents al mercat de suport a les comunitats energètiques - en un sentit ampli - i reflexionar sobre els reptes i potencialitats d'aquestes eines. Més informació i inscripcions nominatim/OK Agenda electes 2025-10-13 23:42
agendadiba427111838 La presidenta de la Diputació de Barcelona participa als actes del 8M al Palau de la Generalitat 2025-03-08 12:00:00 2025-03-08 23:59:59 La presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret, participa a l'acte institucional en motiu del Dia Internacional de les Dones al Palau de la Generalitat, encapçalat pel president Salvador Illa. https://www.diba.cat/web/agenda/-/presidenta-diputacio-participa-actes-8m-al-palau-generalitat Palau de la Generalitat (Plaça de Sant Jaume, 1) de Barcelona Palau de la Generalitat (Plaça de Sant Jaume, 1) de Barcelona 41.3828639,2.1766854 1 La consellera d’Igualtat i Feminisme de la Generalitat de Catalunya, Eva Menor, donarà la benvinguda a l'acte, que comptarà amb l'assistència i participació de diferents entitats i institucions. Durant l'acte, es projectarà un vídeo de la campanya institucional del 8M i es donarà lectura a la declaració institucional, amb diferents veus de representants de les entitats. Una actuació musical i el parlament del president de la Generalitat, Salvador Illa, posaran punt i final a l'acte. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba422725537 Esplugues de Llobregat: exposició per a la prevenció del consum de drogues 'Controles'? 2025-02-21 00:00:00 2025-03-11 23:59:59 Exposició adreçada a adolescents, joves, adults, professionals i famílies. https://www.diba.cat/web/agenda/-/esplugues-de-llobregat-exposici%C3%B3-per-a-la-prevenci%C3%B3-del-consum-de-drogues-controles- 934049417 spott@diba.cat Casal de Cultura Robert Brillas. Carrer d'Angel Guimerà 38. Esplugues de Llobregat. (Barcelona). Casal de Cultura Robert Brillas. Carrer d'Angel Guimerà 38. Esplugues de Llobregat. (Barcelona). 41.3775960,2.0846860 https://controles.diba.cat/exposicio/presentacio 1 De dilluns a divendres de 9:30 a 17h per a visites concertades i de 17 a 19h entrada lliure. L’exposició 'Controles?' proporciona informació sobre les drogues i l’ús problemàtic de pantalles i treballa els factors de protecció per prevenir-ne el consum. Està adreçada a tres col·lectius: adolescents d’entre 12 i 15 anys, joves a partir dels 16 anys, famílies, professionals i adults que desitgin informació sobre la temàtica. Actualment l’exposició també disposa d'un format digital, consistent en un tour virtual 360º i la recreació dels panells en 3D. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba422844757 Manresa: exposició per a la prevenció del consum de drogues 'Controles'? 2025-03-03 00:00:00 2025-03-26 23:59:59 Exposició adreçada a adolescents, joves, adults, professionals i famílies. https://www.diba.cat/web/agenda/-/manresa-exposici%C3%B3-per-a-la-prevenci%C3%B3-del-consum-de-drogues-controles- 934 049 417 spott@diba.cat Espai Plana de l'Om, carrer del Born. Manresa (Barcelona). Espai Plana de l'Om, carrer del Born. Manresa (Barcelona). 41.7237350,1.8246250 https://controles.diba.cat/exposicio/presentacio 1 De dilluns a divendres de 9:30 a 17h per a visites concertades. De dimarts a diumenge de 17:30 a 20:30h. Obert al públic. L’exposició 'Controles?' proporciona informació sobre les drogues i l’ús problemàtic de pantalles i treballa els factors de protecció per prevenir-ne el consum. Està adreçada a tres col·lectius: adolescents d’entre 12 i 15 anys, joves a partir dels 16 anys, famílies, professionals i adults que desitgin informació sobre la temàtica. Actualment l’exposició també disposa d'un format digital, consistent en un tour virtual 360º i la recreació dels panells en 3D. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba421454789 Trobada de regidors/es de Joventut 2025-03-11 16:00:00 2025-03-11 18:00:00 Trobada d’Electes, titulada “Com liderar polítiques de joventut”, que tindrà lloc el pròxim 11 de març de 2025, a la Sala d’Actes de l’Edifici Migjorn, al Recinte Mundet. https://www.diba.cat/web/agenda/-/trobada-electes-joventut-11-marc s.ciclevida@diba.cat Carrer de l'Harmonia, 14, 08035 Barcelona Carrer de l'Harmonia, 14, 08035 Barcelona 1 02 Febrer; Seminaris i altres jornades 02_febrer; seminaris_i_altres_jornades https://formularis.diba.cat/trobada-electes-com-liderar-politiques-joventut-11-marc-2025 PROGRAMA 16:00h Cafè de benvinguda 16:30h Presentació institucional, Javier Silva Pérez, Diputat delegat de Cicle de Vida i Comunitat de la Diputació de Barcelona. 16:45h Ponència sobre com liderar polítiques de joventut, a càrrec de José Alberto Crespo, Cap del Servei d'Informació i Ocupació Juvenil d'INJUVE. 17:45h Dinàmica participativa, a càrrec d’Eva Espuña, Cap de la Unitat de Joventut del Servei Cicle de Vida. Gerència de Serveis de Cicle de Vida, Diversitat i Comunitat. 18:00h Presentació de recursos dirigits a les regidories de joventut, diferents eines i suports oferts des de la Gerència de Serveis de Cicle de Vida, a càrrec de Roberto Pescador, Cap del Servei de Cicle de Vida. Gerència de Serveis de Cicle de Vida, Diversitat i Comunitat. 18:15h Cloenda de la trobada, Sr. Javier Silva Pérez, Diputat delegat de Cicle de Vida i Comunitat de la Diputació de Barcelona. Organitza: Unitat de Joventut, Servei de Cicle de Vida. Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat. nominatim/OK Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba424980919 25a Assemblea General de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat 2025-03-06 09:00:00 2025-03-06 17:00:00 La Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat celebra la 25a assemblea general. https://www.diba.cat/web/agenda/-/25-assemblea-general-xarxa-ciutats-pobles-sostenibilitat Teatre casal Francesc Macià (c/ d'Anselm Clavé, 9) de Centelles Teatre casal Francesc Macià (c/ d'Anselm Clavé, 9) de Centelles 41.7988439,2.2195356 https://www.diba.cat/documents/d/xarxasost/1a-convocatoria-25a-assemblea_centelles 1 Amb el marc de fons del Pla Estratègic de la Xarxa 2023-2027, de forma monogràfica, es tractarà sobre el repte de l’any de la Xarxa: la sequera i l'estalvi d'aigua al món local. En aquest sentit, es comptarà amb un convidat excepcional, Pedro Arrojo, relator especial de l'ONU sobre l’aigua com a dret humà. A més, es presentarà el nou model d'Ordenança municipal d'estalvi d'aigua de la Xarxa. L’Assemblea és l'òrgan superior de decisió i administració de la Xarxa i està integrada per tots els representants polítics i tècnics de cada municipi i organització municipal que en són membres. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba424455987 Prevenció de riscos laborals a l'escenari. Tècnic nivell avançat (50 h) 2025-03-10 10:00:00 2025-06-19 15:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/prevenci%C3%B3-de-riscos-laborals-a-l-escenari.-t%C3%A8cnic-nivell-avan%C3%A7at-50-h- 937 887 440 estae@institutdelteatre.cat Campus virtual de l’ESTAE (Escola Superior de Tècniques de les Arts de l'Espectacle) Campus virtual de l’ESTAE (Escola Superior de Tècniques de les Arts de l'Espectacle) 1 Destinataris: Tècnics d’escenari i personal dels espais escènics municipals designats per la prevenció. L’objectiu general del curs es sensibilitzar al participant en la prevenció de riscos laborals a l’escenari i capacitar-lo per a col·laborar en la gestió de la prevenció. El curs inclou formació específica sobre els riscos del sector i està impartit per professionals de l'espectacle que són també tècnics de prevenció. El curs és en format no presencial en modalitat asíncrona, impartit a través del Campus Virtual de l’ESTAE. A la finalització del curs, s'obté el títol oficial de Tècnic en Prevenció de Riscos Laborals (Nivell Bàsic) de 50 hores segons el que disposa el RD 39/1997 per a les professions amb riscos com els presents a l’escenari, atorgat per l'Escola Superior de Tècniques de les Arts de l'Espectacle (Institut del Teatre de Barcelona). Informació i programa detallat del curs (PREINSCRIPCIONS TANCADES) nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-10-13 23:42
agendadiba427118263 Jornada sobre comunicació clara a l’Administració pública 2025-03-10 09:00:00 2025-03-10 17:00:00 La diputada de Serveis Generals i Transició Digital de la Diputació de Barcelona, Filo Cañete, i el Rector de la Universitat de Barcelona, Joan Guàrdia, donen la benvinguda a aquesta jornada on es compartiran experiències d’èxit d’una transformació en marxa. https://www.diba.cat/web/agenda/-/jornada-sobre-comunicacio-clara-administracio-publica Paranimf de la Diputació de Barcelona. Recinte de l’Escola Industrial (c/ del Comte d’Urgell, 187) de Barcelona Paranimf de la Diputació de Barcelona. Recinte de l’Escola Industrial (c/ del Comte d’Urgell, 187) de Barcelona 41.3889350,2.1492626 http://www.diba.cat/web/comunicacio-clara 1 L’objectiu d’aquesta jornada és compartir iniciatives en comunicació clara que han desplegat diferents administracions (locals, autonòmiques i estatal) en diferents àmbits, i que estan resultant exitoses. Es posaran en comú metodologies de treball en comunicació clara que impliquen col·laboració interdisciplinària, cocreació i la participació de la ciutadania, i es veuran exemples de casos pràctics emmarcats en l’àmbit administratiu i judicial d’arreu de l’Estat. Es presentarà també el monogràfic 'Archiletras Científica Lingüística' (volum XII, hivern de 2024) dedicat a la comunicació clara i auspiciat per la Càtedra UB-DIBA de Comunicació Clara Aplicada a les Administracions Públiques. La presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret, serà l'encarregada de cloure la jornada. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba426974442 Inauguració Seminari participatiu: Cap un full de ruta d’innovació als serveis socials bàsics. 2025-02-26 09:00:00 2025-02-26 10:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/inauguraci%C3%B3-seminari-participatiu-cap-un-full-de-ruta-d-innovaci%C3%B3-als-serveis-socials-b%C3%A0sics. 934022160 g.serveissocials@diba.cat Pati Manning Pati Manning 41.3843409,2.1666165 1 Jornades, congressos i seminaris; Alta direcció i gerents; Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat; Muñoz Luque, José; Inauguració i/o cloenda; Grup d'interès jornades_congressos_i_seminaris; alta_direccio_i_gerents; sostenibilitat_social_cicle_de_vida_i_comunitat; munoz_luque_jose; inauguracio_io_cloenda; grup_dinteres nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba426888136 XXVI Trobades Municipals Europees 'La democràcia a Europa: els governs locals com a garants de drets i llibertats de la ciutadania' 2025-03-26 00:00:00 2025-03-26 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/xxvi-trobades-municipals-europees-la-democr%C3%A0cia-a-europa-els-governs-locals-com-a-garants-de-drets-i-llibertats-de-la-ciutadania- 41.3955350,2.1575980 1 La Diputació de Barcelona, en col·laboració amb l’Oficina del Parlament Europeu i la Representació de la Comissió Europea a Barcelona, organitza les XXVI Trobades Municipals Europees amb el títol 'La democràcia a Europa: els governs locals com a garants de drets i llibertats de la ciutadania'. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba424628415 Seminari: 'Cap un full de ruta d'innovació als serveis socials bàsics' 2025-02-26 09:30:30 2025-02-26 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/seminari-cap-un-full-de-ruta-d-innovaci%C3%B3-als-serveis-socials-b%C3%A0sics- Pati Manning Carrer Montalegre, 7 Barcelona Pati Manning Carrer Montalegre, 7 Barcelona 41.3843310,2.1665110 1 Diputació diputacio El proper 26 de febrer et convidem a participar al seminari: Cap un full de ruta d'innovació als serveis socials bàsics, en el marc dels Espais d'Innovació dels Serveis Socials. Els Espais d'Innovació dels Serveis Socials tenen com a objectiu impulsar l'acompanyament a la transformació dels Serveis Socials Bàsics mitjançant la reflexió col·lectiva i la generació de coneixement, pel que representen una important oportunitat per reflexionar i generar una visió a llarg termini sobre la innovació en els serveis socials. Aquest seminari està especialment adreçat a persones amb responsabilitat en la planificació i la gestió dels serveis socials bàsics als ens locals, ja siguin directius i directives o personal tècnic. En aquest seminari començarem amb una conferència d'obertura a càrrec del Professor de la Universitat de Barcelona Manuel Aguilar Hendrickson que emmarcarà el context actual i les necessitats emergents i tensions en aquest àmbit. Continuarem amb la presentació d'experiències pràctiques que mostraran com s'han incorporat diferents propostes basades en la innovació social als Serveis Socials Bàsics i quins són els elements claus transferibles a l'àmbit local. Finalment, acabarem amb un espai participatiu per identificar els elements prioritaris d'innovació social en l'àmbit local, que servirà per elaborar un document que esdevindrà un nou full de ruta. El seminari tindrà lloc el proper dimecres 26 de febrer de 9:30 a 14h al Pati Manning, carrer Montalegre, 7 Barcelona. Podeu trobar el programa aquí i podeu realitzar la inscripció aquí. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba425984989 Saló de l'ensenyament 2025-03-26 00:00:00 2025-03-30 23:59:59 Aquest any TRANSITAR arriba al Saló de l’Ensenyament per presentar en primícia el nostre nou banc de recursos d'orientació en línia, que inclou més de 100 eines i materials dissenyats per ajudar a la presa de decisions educatives i professionals. https://www.diba.cat/web/agenda/-/sal%C3%B3-de-l-ensenyament-1 Estand 801 del pavelló 1 de la Fira de Barcelona. Estand 801 del pavelló 1 de la Fira de Barcelona. 41.3744268,2.1504135 https://www.diba.cat/ca/web/transitar/salo-ensenyament-2025-recursos-orientacio 1 De dimecres a divendres de 9 a 19 h., dissabte de 9 a 20 h. i diumenge de 9 a 14:30 h. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba425842330 Gestió de les emocions i aprèn a relaxar-te [Granera] 2025-03-06 10:30:30 2025-03-06 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/gesti%C3%B3-de-les-emocions-i-apr%C3%A8n-a-relaxar-te-la-granera- El Casal Cami de la Clota s/n, Granera El Casal Cami de la Clota s/n, Granera 41.7285160,2.0599200 1 Des del Servei Local de Teleassistència, dins del Programa de prevenció de riscos i foment de l’envelliment actiu i saludable, es realitzen campanyes preventives amb l’objectiu de fomentar l'autonomia personal i afavorir l'empoderament de les persones grans, així com incorporar hàbits de vida saludable, incrementar-ne la participació social i reforçant els vincles amb la comunitat. Aquestes campanyes es poden fer en format xerrades al territori sota sol·licitud dels serveis socials municipals. Si com a municipi voleu sol·licitar una xerrada us podeu posar en contacte a través del correu següent: teleassistencia@diba.cat. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba425841801 Coneix el Servei Local de Teleassistència [Castellbell i el Vilar] 2025-03-05 11:00:00 2025-03-05 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/coneix-el-servei-local-de-teleassist%C3%A8ncia-castellbell-i-el-vilar- Casal de la Gent Gran Carrer Joaquim Borràs, 38, Castellbell i el Vilar Casal de la Gent Gran Carrer Joaquim Borràs, 38, Castellbell i el Vilar 41.6290370,1.8611290 https://www.diba.cat/documents/130988625/373166414/GENERIC-CAT_LF.pdf/81accc8c-b8ca-c1fc-987e-e5af2e0cb362?t=1659000808648 1 Des del Servei Local de Teleassistència, dins del Programa de prevenció de riscos i foment de l’envelliment actiu i saludable, es realitzen campanyes preventives amb l’objectiu de fomentar l'autonomia personal i afavorir l'empoderament de les persones grans, així com incorporar hàbits de vida saludable, incrementar-ne la participació social i reforçant els vincles amb la comunitat. Aquestes campanyes es poden fer en format xerrades al territori sota sol·licitud dels serveis socials municipals. Si com a municipi voleu sol·licitar una xerrada us podeu posar en contacte a través del correu següent: teleassistencia@diba.cat. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba427207031 'Recursos d'orientació en línia' i l'Institut del Teatre, al Saló de l'Ensenyament 2025-03-26 09:00:00 2025-03-30 23:59:59 L’Àrea d’Educació de la Diputació de Barcelona serà present al Saló de l'Ensenyament, enguany amb la proposta 'Recursos d'Orientació en Línia'. L’Institut del Teatre també hi serà present amb tota l'oferta d’estudis professionals i superiors. https://www.diba.cat/web/agenda/-/recursos-orientacio-en-linia-al-salo-ensenyament Recinte Firal de Montjuïc (Avinguda de la Reina Maria Cristina s/n) de Barcelona Recinte Firal de Montjuïc (Avinguda de la Reina Maria Cristina s/n) de Barcelona 41.3739590,2.1505030 https://www.diba.cat/ca/web/transitar/salo-ensenyament-2025-recursos-orientacio 1 'Recursos d'Orientació en Línia', amb activitats d’autoconeixement per a joves, amplien i expandeixen el projecte 'Transitar, orientar-se en un món canviant'. Aquests recursos estan pensats per a professionals de l’orientació, docents i tècnics d’educació, però durant el Saló de l’Ensenyament els joves podran fer activitats d’autoconeixement vinculades a aquests recursos. Aquest banc d’eines es presenta com una solució accessible, dinàmica i en constant actualització, disponible per a tots els municipis i centres educatius. L’Institut del Teatre també hi serà present, d’una banda, amb tota la informació sobre els estudis superiors d’art dramàtic que s’imparteixen a l’Escola Superior d’Art Dramàtic (ESAD) i sobre els estudis superiors de dansa que s’imparteixen al Conservatori Superior de Dansa (CSD) (estand 562 del pavelló 1 del Saló de l’Ensenyament). En aquest espai s’informarà sobre les especialitats d’Interpretació, Escenografia o Direcció i dramatúrgia de l’ESAD, o en les especialitats de Coreografia i interpretació i Pedagogia de la dansa del CSD. I també dels diferents estudis de postgrau de l’Institut del Teatre: el postgrau d’Arts escèniques i Acció social, el postgrau d’Escena i tecnologia digital i el postgrau d’Arts en viu i contextos. Pel que fa als estudis de grau professional, es presenta el Conservatori Professional de Dansa (CPD), escola integrada que combina els ensenyaments reglats de dansa amb els estudis d’educació secundària (ESO) i el batxillerat en arts escèniques (estand 417 del pavelló 2). nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba425841749 Coneix el Servei Local de Teleassistència [La Palma de Cervelló] 2025-03-06 10:30:30 2025-03-06 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/coneix-el-servei-local-de-teleassist%C3%A8ncia-la-palma-de-cervell%C3%B3- Casal de la Gent Gran Carrer Cadí s/n - La Palma de Cervelló Casal de la Gent Gran Carrer Cadí s/n - La Palma de Cervelló 41.4129720,1.9682930 https://www.diba.cat/documents/130988625/373166414/GENERIC-CAT_LF.pdf/81accc8c-b8ca-c1fc-987e-e5af2e0cb362?t=1659000808648 1 Des del Servei Local de Teleassistència, dins del Programa de prevenció de riscos i foment de l’envelliment actiu i saludable, es realitzen campanyes preventives amb l’objectiu de fomentar l'autonomia personal i afavorir l'empoderament de les persones grans, així com incorporar hàbits de vida saludable, incrementar-ne la participació social i reforçant els vincles amb la comunitat. Aquestes campanyes es poden fer en format xerrades al territori sota sol·licitud dels serveis socials municipals. Si com a municipi voleu sol·licitar una xerrada us podeu posar en contacte a través del correu següent: teleassistencia@diba.cat. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba427123439 Inauguració de l'exposició 'Dones pioneres a la Unió Europea' 2025-03-09 10:00:00 2025-03-09 23:59:59 En el marc de la commemoració del Dia Internacional de les Dones, 8 de març, Santa Coloma de Gramenet exposa a La CIBA la mostra “Dones pioneres a la UE”, una iniciativa que vol ressaltar i donar visibilitat al paper de deu dones que van inspirar l’actual Unió Europea. https://www.diba.cat/web/agenda/-/inauguracio-exposicio-dones-pioneres-unio-europea La CIBA (Passeig de Llorenç Serra, 64) de Santa Coloma de Gramenet La CIBA (Passeig de Llorenç Serra, 64) de Santa Coloma de Gramenet 41.4499939,2.2036095 1 La mostra està organitzada per la Diputació de Barcelona, en col·laboració entre l'Observatori Europeu de Memòries de la Fundació Solidaritat de la UB (EUROM) i l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona, per retre homenatge a deu dones excepcionals que van contribuir al desenvolupament de l’Europa que coneixem avui en dia. L'acte inaugural estarà presidit per l'alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Mireia González, i el conseller d'Unió Europea i Acció Exterior, Jaume Duch. També assistirà a l'inauguració Sergi Barrera, cap de l'Oficina del Parlament Europeu a Barcelona, i una persona representant de la Diputació de Barcelona. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba426806647 Acte de presentació de la nova marca ciutat de la Garriga - agenda Josep Ramon Mut 2025-02-20 19:00:00 2025-02-20 21:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/acte-de-presentaci%C3%B3-de-la-nova-marca-ciutat-de-la-garriga-agenda-josep-ramon-mut 93 472 36 06 a.ccsp@diba.cat Can Lluna, La Garriga Can Lluna, La Garriga 41.6959313,2.2865986 1 Comerç i consum; Vallès Oriental; #DIBAOBERTA; Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública; Comerç, Consum i Salut Pública; Mut i Bosque, Josep Ramon; Presentació; La Garriga; Grup d'interès comerc_i_consum; valles_oriental; dibaoberta; area_de_comerc_consum_i_salut_publica; comerc_consum_i_salut_publica; mut_i_bosque_josep_ramon; presentacio; la_garriga; grup_dinteres Presentació de la nova marca ciutat de la Garriga, creada per donar més visibilitat a la ciutat i enfortir també el comerç de proximitat del municipi. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba421899350 Gestió de les emocions i aprèn a relaxar-te [Manresa] 2025-02-28 10:30:30 2025-02-28 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/gestio-de-les-emocions-i-apren-a-relaxar-te-manresa- Sala de reunions el Casino Passeig Pere III, 27, Manresa Sala de reunions el Casino Passeig Pere III, 27, Manresa 41.7270120,1.8234750 1 Des del Servei Local de Teleassistència, dins del Programa de prevenció de riscos i foment de l’envelliment actiu i saludable, es realitzen campanyes preventives amb l’objectiu de fomentar l'autonomia personal i afavorir l'empoderament de les persones grans, així com incorporar hàbits de vida saludable, incrementar-ne la participació social i reforçant els vincles amb la comunitat. Aquestes campanyes es poden fer en format xerrades al territori sota sol·licitud dels serveis socials municipals. Si com a municipi voleu sol·licitar una xerrada us podeu posar en contacte a través del correu següent: teleassistencia@diba.cat. nominatim/OK Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba422289903 Ullastrell: taller per a famílies d’habilitats educatives en el bon ús de les pantalles 2025-02-18 18:00:00 2025-02-25 20:00:00 Taller gratuït adreçat a famílies interessades en educar els seus fills i filles en l'ús saludable de les pantalles. https://www.diba.cat/web/agenda/-/ullastrell-taller-per-a-fam%C3%ADlies-d-habilitats-educatives-en-el-bon-%C3%BAs-de-les-pantalles 934 049 417 spott@diba.cat Biblioteca Josep Massagué – Sala TIC. c/ Josep Fornell s/n. Ullastrell (Barcelona) Biblioteca Josep Massagué – Sala TIC. c/ Josep Fornell s/n. Ullastrell (Barcelona) 41.5272288,1.9579462 1 Diputació de Barcelona Espai de reflexió i acompanyament on les famílies obtindran eines i recursos per prevenir i gestionar les situacions problemàtiques derivades de l’ús de les pantalles i proporcionarà pautes bàsiques per aprendre a fer-ne un ús responsable a l'àmbit familiar. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba424486871 Sant Quirze del Vallès: taller per a famílies d'habilitats educatives en el bon ús de les pantalles a l'àmbit familiar. 2025-03-19 18:00:00 2025-03-26 20:00:00 Taller gratuït adreçat a famílies interessades en educar els seus fills i filles en l'ús saludable de les pantalles. Pots inscrire't aquí https://www.diba.cat/web/agenda/-/sant-quirze-de-besora-taller-per-a-fam%C3%ADlies-d-habilitats-educatives-en-el-bon-%C3%BAs-de-les-pantalles-a-l-%C3%A0mbit-familiar.-c%C3%B2pia- 934 049 417 spott@diba.cat Centre Cívic Can Feliu. Carrer Eduard Toldrà s/n. Sant Quirze del Vallès. (Barcelona). Centre Cívic Can Feliu. Carrer Eduard Toldrà s/n. Sant Quirze del Vallès. (Barcelona). 41.5332110,2.0748500 1 (2 sessions de 2h cadascuna) Espai de reflexió i acompanyament on les famílies obtindran eines i recursos per prevenir i gestionar les situacions problemàtiques derivades de l’ús de les pantalles i proporcionarà pautes bàsiques per aprendre a fer-ne un ús responsable a l'àmbit familiar. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba425840567 Consells pràctics que ens fan la vida més fàcil, mobilitat segura i prevenció de caigudes [Montgat] 2025-02-26 16:00:00 2025-02-26 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/consells-pr%C3%A0ctics-que-ens-fan-la-vida-m%C3%A9s-f%C3%A0cil-mobilitat-segura-i-prevenci%C3%B3-de-caigudes-montgat- Casal de la Gent Gran Carretera de Mataró, 114, Montgat Casal de la Gent Gran Carretera de Mataró, 114, Montgat 41.4646640,2.2747190 1 Des del Servei Local de Teleassistència, dins del Programa de prevenció de riscos i foment de l’envelliment actiu i saludable, es realitzen campanyes preventives amb l’objectiu de fomentar l'autonomia personal i afavorir l'empoderament de les persones grans, així com incorporar hàbits de vida saludable, incrementar-ne la participació social i reforçant els vincles amb la comunitat. Aquestes campanyes es poden fer en format xerrades al territori sota sol·licitud dels serveis socials municipals. Si com a municipi voleu sol·licitar una xerrada us podeu posar en contacte a través del correu següent: teleassistencia@diba.cat. nominatim/OK Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba427208471 Una UMIC visita Can Serra, amb motiu del Dia Mundial del Consumidor 2025-03-13 10:00:00 2025-03-13 13:00:00 Amb motiu del Dia Mundial de les Persones Consumidores, la Diputació de Barcelona convida el personal de la corporació a conèixer una Unitat Mòbil d’Informació al Consumidor (UMIC) que hi haurà davant de Can Serra. Està previst que la presidenta, Lluïsa Moret, la visiti a les 9.30 h. https://www.diba.cat/web/agenda/-/una-umic-visita-can-serra-amb-motiu-dia-mundial-del-consumidor Can Serra, seu de la Diputació de Barcelona, (Rambla de Catalunya, 126) de Barcelona Can Serra, seu de la Diputació de Barcelona, (Rambla de Catalunya, 126) de Barcelona 41.3955350,2.1575980 1 Tècnics del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació atendran de manera personalitzada les consultes per resoldre qualsevol dubte en matèria de consum. Aquesta acció s’emmarca en la campanya del Dia Mundial de les Persones Consumidores, que se celebra cada 15 de març per recordar i fer visibles els drets de les persones en l’àmbit del consum. Les UMIC visiten, des de fa gairebé 30 anys, els municipis de la província de Barcelona de menys de 20.000 habitants, que no disposen d'oficines municipals de consum. L’any passat van fer unes 800 visites a 187 municipis per oferir assessorament personalitzat a la ciutadania. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba426975139 Lluïsa Moret fa una visita institucional a Berga i Borredà 2025-03-11 10:00:00 2025-03-11 14:00:00 La presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret, fa una visita institucional a dos municipis del Berguedà: Borredà i Berga. https://www.diba.cat/web/agenda/-/lluisa-moret-fa-una-visita-institucional-a-berga-i-borreda Ajuntament de Borredà (Plaça major,14) de Borredà Ajuntament de Borredà (Plaça major,14) de Borredà 42.1357798,1.9941300 1 La visita s'iniciarà a Borredà, on a les 10h del matí la presidenta de la Diputació de Barcelona serà rebuda a l’Ajuntament per l’alcalde, Jesús Solanellas, i signarà el llibre d’honor. També s'ha previst una trobada amb l’equip de govern. Acabada la reunió, visitarà la zona Esportiva (Font de la Petanca) de Borredà. A dos quarts de dotze del migdia la visita continuarà a Berga on la presidenta serà rebuda per l’alcalde de la ciutat, Ivan Sànchez, a l’Ajuntament. Després de signar el llibre d’honor i de mantenir una reunió amb l’alcalde, Moret i Sànchez atendran als mitjans de comunicació (12:40h). nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba425556276 Avinyó: taller per a famílies d'habilitats educatives en el bon ús de les pantalles a l'àmbit familiar. 2025-04-02 18:00:00 2025-04-09 20:00:00 Taller gratuït adreçat a famílies interessades en educar els seus fills i filles en l'ús saludable de les pantalles. Pots inscriure't aquí https://www.diba.cat/web/agenda/-/aviny%C3%B3-taller-per-a-fam%C3%ADlies-d-habilitats-educatives-en-el-bon-%C3%BAs-de-les-pantalles-a-l-%C3%A0mbit-familiar. 934 049 417 spott@diba.cat Casal de Joves “El Refugi”. Carrer Major, 9, Baixos. Avinyó. (Barcelona). Casal de Joves “El Refugi”. Carrer Major, 9, Baixos. Avinyó. (Barcelona). 41.8649610,1.9713860 1 Diputació de Barcelona (2 sessions de 2h cadascuna) Espai de reflexió i acompanyament on les famílies obtindran eines i recursos per prevenir i gestionar les situacions problemàtiques derivades de l’ús de les pantalles i proporcionarà pautes bàsiques per aprendre a fer-ne un ús responsable a l'àmbit familiar. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba426439469 Sessió en línia per presentar el projecte DIBAròmetre 2025-03-05 10:00:00 2025-03-05 11:00:00 'Coneix el DIBAròmetre' és una trobada oberta a qualsevol ens local, organització o persona interessada a conèixer aquest projecte, així com els seus principals resultats i les novetats futures. https://www.diba.cat/web/agenda/-/sessio-en-linia-per-presentar-projecte-dibarometre En línia En línia https://dibarometre.diba.cat/#/ 1 https://formularis.diba.cat/sessio-coneix-dibarometre El Dibaròmetre és un projecte inèdit en el nostre entorn que té com a objectiu copsar la percepció de la ciutadania de la província de Barcelona en relació amb el seu municipi i els serveis que ofereix el seu ajuntament. Mitjançant aquesta iniciativa, que ja compta amb dues edicions (2020-2022 i 2023-2024), la Diputació de Barcelona persegueix contribuir a la millora de la presa de decisions, tant dels ens locals com de la pròpia corporació, així com generar coneixement i informació comparada d’utilitat pública sobre la percepció ciutadana del nostre entorn. En cas d’estar interessat/da en assistir a la sessió cal confirmar la inscripció a través del següent formulari abans del dia 28 de febrer de 2025. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba418898798 Inclusió de criteris d’ambientalització, industrialització i salut en la licitació d’obra pública per a la provisió d’habitatge social 2024-11-05 09:00:00 2024-11-26 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/inclusio-de-criteris-d-ambientalitzacio-industrialitzacio-i-salut-en-la-licitacio-d-obra-publica-per-a-la-provisio-d-habitatge-social Aula S6. Urgell, 187, edifici 25 planta -1. Aula S6. Urgell, 187, edifici 25 planta -1. 1 Dates: 5,12,19 i 26 de novembre de 2024 Presentació Els nous reptes d’emergència residencial i climàtica que es presenten, fan que haguem d’afrontar la transformació del sector de la construcció. L’objectiu del curs és aportar coneixement i criteri per licitar obra pública de qualitat per a la provisió d’habitatge social, amb criteris d’ambientalització, industrialització i salut. Es pretén facilitar recursos per a la seva implantació dins del món municipal a través de la formació de tècnics locals en una visió global que permeti afrontar totes les fases del procés de promoció: licitació, redacció de projecte, obra i en alguns casos, ús. Tot i que ambientalització, industrialització i salut són criteris independents i es poden aplicar per separat, el repte és construir fent convergir tots els paràmetres en dissenys que donin resposta a les tres exigències, per aconseguir d’aquesta manera, habitatges neutres ambientalment, de ràpida execució, amb un fàcil manteniment i amables amb les persones. Amb la voluntat que es puguin introduir els paràmetres que es considerin necessaris als plecs de prescripcions tècniques i administratives; el curs i la documentació associada s’ha organitzat, desprès d’una primera sessió d’emmarcament dedicada als criteris generals per a la licitació d’habitatge assequible o social, en tres sessions temàtiques centrades en els àmbits de l’ambientalització (sostenibilitat i eficiència energètica), industrialització i salut. Per cadascun d’aquests temes s’exposaran els models de plecs elaborats des de la Diputació de Barcelona així com diversos escenaris d’aplicació, segons les voluntats i capacitats municipals. Destinataris Personal tècnic de les administracions locals vinculat a la prestació dels serveis locals d’habitatge, i molt especialment als processos de licitació i execució de projecte i obra (arquitectes, arquitectes tècnics, enginyers...). Inscripcions Les inscripcions es realitzaran mitjançant l’aplicatiu Gestforma i la confirmació de la inscripció per part de la Diputació de Barcelona es farà per correu electrònic. Per motius logístics i de dinàmica de la sessió el nombre de places és limitat. Les sol·licituds seran ateses considerant l’adequació del perfil dels demandants i l’ordre de presentació de les sol·licituds. L’organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta. Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins el dia 29 d’octubre de 2024 mitjançant el següent enllaç. Programa i materials SESSIÓ 1. LA INCLUSIÓ DE CRITERIS EN LA LICITACIÓ D’HABITATGE SOCIAL Habitatge de protecció oficial i Espai Promovem: el suport de l’Oficina d’Habitatge en la promoció d’habitatge social. Lena Vidal, arquitecta de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona. Emmarcament jurídic Gestió directa i indirecta i instruments jurídics en la licitació d’obra pública. Isabel Ezpeleta, responsable jurídica de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona. Models de bases per a l’elaboració dels PCAP i PPT de l’Oficina d’Habitatge per a les licitacions d’obra pública d’habitatge social. Isabel Ezpeleta, responsable jurídica de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona. Emmarcament tècnic Inclusió de paràmetres d’ambientalització, industrialització i salut a la fase de concurs, projecte i obra. Albert Sagrera, arquitecte de Societat Orgànica. SESSIÓ 2. INCLUSIÓ DE CRITERIS D’INDUSTRIALITZACIÓ El repte de la industrialització. Criteris per a la inclusió de sistemes industrialitzats. Gerardo Wadel, doctor arquitecte de Societat Orgànica. Documentació per als plecs tècnics en l’àmbit de la industrialització (percentatge de PEM executat offsite, fabricació de mòduls 2D i 3D complerts, circularitat de materials, etc.). Justificacions i bones pràctiques. Gerardo Wadel, doctor arquitecte de Societat Orgànica. SESSIÓ 3. INCLUSIÓ DE CRITERIS D’AMBIENTALITZACIÓ El repte de la sostenibilitat. Criteris d’eficiència energètica. Albert Sagrera, arquitecte de Societat Orgànica. Documentació per als plecs tècnics en l’àmbit de la sostenibilitat (energia, aigua, materials, residus de la construcció, sostenibilitat del lloc). Justificacions i bones pràctiques. Albert Sagrera, arquitecte de Societat Orgànica. SESSIÓ 4. INCLUSIÓ DE CRITERIS DE SALUT El repte de la salut. Criteris per a la creació d’espais saludables. Joan Cuevas, arquitecte de Biohabita! Documentació per als plecs tècnics en l’àmbit de la salut (aire, condicions tèrmiques, d’il·luminació, d’acústica, so i vibracions, electroclima i bioelectricitat, materials, etc.). Justificacions i bones pràctiques. Joan Cuevas, arquitecte de Biohabita! nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba424150886 Jornada d’intercanvi ASDE - L'aplicació de la jerarquia de gestió de residus a les deixalleries 2025-02-26 09:00:00 2025-02-26 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/jornada-d-intercanvi-asde-l-aplicacio-de-la-jerarquia-de-gestio-de-residus-a-les-deixalleries Santa Margarida i els Monjos Santa Margarida i els Monjos 41.3213389,1.6623519 1 D; Àrea d'Acció Climàtica i Transició Energètica d; area_daccio_climatica_i_transicio_energetica La pròxima jornada d'intercanvi de l'ASDE se centrarà en la gestió i l’emmagatzematge de noves fraccions de residus a les deixalleries. Inscripcions tancades | Descàrrega del programa nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba426441499 Parlem de... projectes europeus: Presentació de la 'Guia per a la preparació i gestió de projectes europeus per a ens locals' a la Llibreria de la Diputació de Barcelona 2025-03-06 12:00:00 2025-03-06 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/parlem-de...-projectes-europeus-presentaci%C3%B3-de-la-guia-per-a-la-preparaci%C3%B3-i-gesti%C3%B3-de-projectes-europeus-per-a-ens-locals-a-la-llibreria-de-la-diputaci%C3%B3-de-barcelona Vestíbul de la seu de Can Serra de la Diputació de Barcelona (Rambla de Catalunya, 126 de Barcelona) Vestíbul de la seu de Can Serra de la Diputació de Barcelona (Rambla de Catalunya, 126 de Barcelona) 41.3955920,2.1574480 1 El dijous 6 de març, a les 12 h, la Diputació de Barcelona us convida a la presentació del llibre Guia per a la preparació i gestió de projectes europeus per a ens locals, dins del cicle de converses Parlem de..., al vestíbul de Can Serra (rambla de Catalunya, 126 de Barcelona) nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba426409036 Trobada d'electes 'Com liderar polítiques de joventut' 2025-03-11 16:00:00 2025-03-11 18:00:00 L'Oficina del Pla Joves de la Diputació de Barcelona organitza aquesta trobada que inclou la presentació del recurs 'La regidoria de joventut', una eina de suport als regidors i regidores de joventut. https://www.diba.cat/web/agenda/-/trobada-electes-com-liderar-politiques-joventut Sala d’Actes de l’Edifici Migjorn, al Recinte Mundet de Barcelona Sala d’Actes de l’Edifici Migjorn, al Recinte Mundet de Barcelona 41.4348418,2.1418388 1 https://formularis.diba.cat/trobada-electes-com-liderar-politiques-joventut-11-marc-2025 PROGRAMA 16:00h Cafè de benvinguda 16:30h Presentació institucional a càrrec de Javier Silva Pérez, diputat de Cicle de Vida i Comunitat de la Diputació de Barcelona. 16:45h Ponència sobre com liderar polítiques de joventut, a càrrec de José Alberto Crespo, Cap del Servei d'Informació i Ocupació Juvenil d'INJUVE. 17:45h Dinàmica participativa, a càrrec de l’equip de la Unitat de Joventut, del Servei de Cicle de Vida de Diputació de Barcelona. 18:00h Presentació del recurs 'La regidoria de joventut', una eina de suport als/a les regidors/es de joventut, a càrrec del Servei de Cicle de Vida de Diputació de Barcelona. 18:15h Cloenda de la trobada nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba426439534 Tractament al Recinte de l’Escola Industrial 2025-02-27 2025-02-27 00:00:00 2025-02-27 23:59:59 Tractament enfront morrut de les palmeres https://www.diba.cat/web/agenda/-/tractament-al-recinte-de-l-escola-industrial-2025-02-27 Recinte Escola Industrial, carrer Comte d'Urgell, 187, Barcelona Recinte Escola Industrial, carrer Comte d'Urgell, 187, Barcelona 41.3955350,2.1575980 1 Salut pública; general; Activitats recomanades NO participades per la Diputació de Barcelona salut_publica; general; activitats_recomanades_no_participades_per_la_diputacio_de_barcelona 7:00-15:00 Empresa: FITOPATOLOGIA I NATURA SL Tipus de tractament: morrut de les palmeres Productes utilitzats: EPIK (Acetamiprid 20%). Dosi: 50 gr/ Hl Mètode d'aplicació: Dutxa dirigida a l’ull Termini de seguretat: fins que la planta deixi de gotejar Es tracta d’un tractament biològic, no químic. A més a més de les mesures preventives indicades per l'aplicador, s'hauran de considerar les següents: COVID-19: l'empresa haurà de seguir el seu protocol per evitar la propagació de la COVID-19, a més de les instruccions que pugui establir la Diputació de Barcelona als seus centres de treball. Retirar de la zona tractada els aliments, begudes, objectes personals o animals domèstics que puguin exposar-se al producte utilitzat. Tancar portes, finestres i sistemes de ventilació dels edificis, durant el tractament. Treure animals i aliments de les finestres i balconsTelèfon de l'Institut Nacional de Toxicologia (91 562 04 20). nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba401179969 Jornada: La cultura popular i tradicional en el segle XXI: en quin punt som? 2024-11-19 09:00:00 2024-11-19 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/jornada-la-cultura-popular-i-tradicional-en-el-segle-xxi-en-quin-punt-som- +34934022565 oerc.formacio@diba.cat Pati Manning (c. Montalegre, 7 - Barcelona) Pati Manning (c. Montalegre, 7 - Barcelona) 41.3843602,2.1662459 1 No és cap secret que la cultura popular i tradicional s’està reinventant de manera contínua, tot combinant l’herència del passat amb les visions que han de permetre situar-la enmig del segle XXI, dialogant amb la contemporaneïtat més estricta. Ara bé, la cultura popular ens aboca a molts interrogants que han de ser analitzats amb cura. Un d’ells, per exemple, és la redefinició del que entenem per cultura popular. És evident que expressions culturals com els castellers o els bastoners entren en aquesta definició, però també caldria plantejar-se si determinades expressions de les cultures urbanes tenen cabuda dins allò que entenem per cultura popular. Igualment, ens trobem al davant el problema del relleu generacional, així com la importància que el moviment associatiu té en el manteniment i la difusió de la cultura popular i tradicional. Al mateix temps, des dels ajuntaments és necessari donar suport en aquestes expressions i alhora crear nous públics i noves expressions que permetin arribar al màxim nombre de persones possible. Un altre element important és la cultura popular com a vehicle de cohesió i integració social, sobretot pel que fa als nouvinguts. I per últim, també cal incidir en els aspectes organitzatius de la cultura popular, en el seu finançament i en el complex i intricat món de les subvencions. Per tots aquests motius aquest curs és idoni per adquirir coneixement i per debatre horitzons de futur. PROGRAMA 19 de novembre 9:30 - 10:30 h: El concepte de cultura popular i tradicional en el segle XXI. A càrrec de David Nàcher, autor del treball de recerca 'Relleu Generacional en l'associacionisme cultural' 10:30 - 11:00 h: Pausa 11:00 - 12:00 h: Taula rodona: La cultura popular avui. Problemes, reptes i perspectives de futur. Moderació a càrrec de David Nàcher, i amb la participació de: Queralt Pedemonte, presidenta de l'Agrupació Sardanista de Calella Carles Viñas, responsable del programa de coneixements de la Torre Jussana (Barcelona) Jordi Mullor, Vicepresident d'Agrupació del Bestiari Cristina Sánchez, de la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya 12:00 - 13:00 h: Cultura o cultures? La multiculturalitat en el marc de la cultura popular. Amb la participació de: Berta Rierola, tècnica de ciutadania de l'Ajuntament de Vic Nicolàs Barbieri, professor de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) Nadjimu Ilukpedju, president de l'entitat Africatalans Berguedans 13:00 - 14:00 h: Abordant la cultura popular des del món municipal. Festa, cultura popular, patrimoni i llengua. Estratègies i perspectives. Amb la participació de: Blai Marginedas, coordinador del carnaval de Terra Endins de Torelló Jordi Ortega, tècnic de Participació Ciutadana i Festes de l'Ajuntament de Berga Miquel Alcaraz, tècnic de cultura de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú PONENTS David Nàcher ​​​ David Nàcher Pueyo (Barcelona, Barcelonès, 1989). Politòleg de professió, actualment treballa a l’Agència Catalana de Joventut com a tècnic d’Economia Social i Solidària, Mobilitat Internacional i Garantia Juvenil. Apassiona’t de la joventut, el debat i la participació, ha estat monitor a l’Esplai la Gralla, secretari del Consell de Joventut de Barcelona i a la junta de l’Associació Catalana de Professionals de Joventut. Ha publicat articles a Finestra d’Oportunitat, El Matí Digital i a Canemàs, a part de co-moderar el programa radiofònic Això No Toca de Sants 3 Ràdio, entre altres. També participa en formacions sobre relleu generacional gràcies a l'estudi Relleu Generacional a les Entitats de Cultura Popular, que es va presentar l'any 2023 i està publicada per l'ENS de l'associacionisme cultural. Queralt Pedemonte ​​​ Soc graduada en Ciències Polítiques i de l'Administració per la UPF i especialitzada en filosofia política. Tinc un màster en Gestió Cultural per la UOC que complementa la meva experiència al sector ja que soc presidenta de l’Agrupació Sardanista de Calella des del 2018 i directora del magazín cultural transmèdia sobre música de cobla i sardana Coblejant des del 2017, una producció coproduïda per La Xarxa de Televisions Locals i Ràdio Calella Televisió que s’emet a 75 emissores de tots els Països Catalans i que ha obtingut una menció de qualitat als Premis de Ràdio Associació de Catalunya. Condueixo i produeixo habitualment concerts de música per a cobla i actualment treballo a l'Àrea de Cultura de l'Ajuntament de Calella. Soc també dansaire de colla des de fa 10 anys, actualment estic a la colla Mans Amigues, de Cassà de la Selva. Carles Viñas ​​​ Politòleg especialitzat en tercer sector, participació i dinamització comunitària, joventut, recerca social aplicada i avaluació de polítiques públiques. He treballat en diferents administracions públiques, entitats no lucratives i també com a freelance realitzant tota mena de projectes i recerques socials. Des de fa 15 anys treballo a Torre Jussana (Centre de Serveis a les Associacions de l’Ajuntament de Barcelona gestionat pel Consell d’Associacions de Barcelona), ara com a Coordinador de l’Àrea de Coneixement i Comunicació. També he estat membre de diverses entitats de la ciutat com ara esbarts, entitats juvenils, cooperatives de consum, associacions de professionals i recentment en AFAs. M'agrada seguir aprenent per a comprendre el món, i també explicar-lo als altres. La meva participació a la jornada es basarà especialment en la feina que desenvolupo actualment a Torre Jussana (@tjussana) i al Consell d’Associacions de Barcelona (@associacionsbcn). Jordi Mullor ​​​ Jordi Mullor Tenas, nascut el 10 d’agost del 1968. Associat a diferents entitats excursionistes des del 1979 vaig tenir la primera experiència en el associacionisme cultural l’any 1986, en que em vaig apuntar als castellers de Barcelona, on vaig començar a fer de baix de castells de vuit. Mesos després vaig entrar als gegants del barri de Navas de Barcelona i vaig estar a cavall de les dues entitats fins que una lesió en un quatre de vuit massa treballat em va apartar dels castellers. Fent de geganter vaig retrobar antics amics que formaven part de diables i gegants del Clot i em van oferir d’entrar a diables del Clot. Vaig conviure en les dues colles fins que, finalment, vaig optar per passar a formar part per complet de la Secció de Cultura de l’Orfeó Martinenc, és a dir, gegants, drac i diables del Clot. El 2015 vaig entrar com a representant de territorial del Barcelonès d’Agrupació de Bestiari i represento la mateixa al Consell de l’Associacionisme i a l’Ens de l’Associacionisme. El 2017 em van proposar el càrrec de vicepresident executiu d’Agrupació de Bestiari. Cristina Sánchez Llicenciada en Humanitats per la Universitat Pompeu Fabra. S’ha mogut sempre en l’àmbit de l’associacionisme i la gestió cultural, tot implicant-se en projectes i iniciatives de tota mena, passant per departaments didàctics d’equipaments culturals, la producció d’arts escèniques o la consultoria. Actualment dirigeix la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya, la federació que acull les més de 100 colles del país, i col·labora al podcast de temàtica castellera 'La Figuereta'. Berta Rierola ​​​ Berta Rierola Carrera és llicenciada en Sociologia i Investigació en Tècniques de Mercat social. Màster en treball i polítiques socials, fa més de 15 anys que treballa a l'administració pública local en l'àmbit de l'acció comunitària. Actualment és cap del Servei de Ciutadania de l'Ajuntament de Vic, servei que treballa entorn l'associacionisme, el voluntariat, els barris, la participació ciutadana, la cohesió i la inclusió social des d'una òptica comunitària i interseccional. A nivell de voluntariat ha estat secretària durant més de 10 anys de la delegació d'Òmnium Cultural a la comarca d'Osona i membre de la colla castellera Sagals d'Osona, a més de sòcia i membre activa d'altres entitats culturals del territori. Nicolás Barbieri ​​​ Nicolas Barbieri és professor agregat a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), en els estudis d’Arts i Humanitats. Imparteix docència en el màster de gestió cultural d’aquesta universitat. La seva recerca es concentra en l'anàlisi de les polítiques culturals, els drets culturals i les desigualtats socials en el seu exercici. És investigador principal del projecte DEPART. Ha format part de l'equip impulsor de l’Enquesta de drets culturals de Barcelona. És autor del blog http://ubicarse.net. Nadjimu Ilukpedju ​​​ Filòleg de formació, vaig treballar com a professor d’anglès a l’institut “Ruche des Élites” a Lomé-Togo: del 21 de setembre del 2015 al 30 de juny del 2018. A Turquia, vaig treballar com a gerent del servei d’atencio al client parlant francès, anglès i castellà a l’empresa de turisme BIG BUS ISTANBUL CITY TOURS; d’abril del 2019 al desembre del 2020 (20 mesos). Activista cultural i apassionat per les llengues, després de la meva arribada a Berga (Catalunya) al gener de l’any 2022, vaig fer esforços per integrar-me amb el català. Ara soc el president de l’associació “Africatalans” del Bergueda que va néixer a l’octubre del 2023. Escriptor i amant de la poesia, acabo de publicar el meu primer llibre de poesia “La revelació” a l’abril del 2024. Blai Marginedas ​ Blai Marginedas Sayós, actualment exerceix com a tècnic de Cultura a l’Ajuntament de Torelló i és l’encarregat d’establir relació amb les entitats culturals del municipi, coordinar el Carnaval de Terra Endins, la Festa Major, el Festus - Festival d’Arts al Carrer de Torelló, i el cicle d’estiu Les Fresques. ENTREVISTA DAVID NÀCHER nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba426314297 Inauguració de l'exposició “Les ferides són el que et queda a dins' 2025-03-13 18:00:00 2025-03-13 23:59:59 Aquesta exposició estrà basada en els resultats d'un estudi de recerca amb perspectiva feminista, que explora i representa les vivències, el procés diagnòstic i l'accés a serveis de salut de 9 dones amb endometriosi a Catalunya. https://www.diba.cat/web/agenda/-/inauguracio-exposicio-les-ferides-son-el-que-et-queda-a-dins Espai Francesca Bonnemaison (c/ Sant Pere més Baix, 7) de Barcelona Espai Francesca Bonnemaison (c/ Sant Pere més Baix, 7) de Barcelona 41.3866052,2.1762945 1 La mostra forma part d'un Projecte de l'Institut d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol i Gurina (IDIAPJGol) i l'Associació d'Afectades d'Endometriosi (Endo&Cat), amb la col·laboració de l'Institut Català de la Salut, el Centre d'Anàlisi i Programes Sanitaris (CAPS) i l'Àrea de Feminismes i Igualtat de la Diputació de Barcelona. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-19 19:32
agendadiba426313892 Jornada institucional 'Acció enfront de la reacció. Estratègies i aliances per un futur feminista' 2025-03-11 09:00:00 2025-03-11 23:59:59 Espai de reflexió col·lectiva per analitzar l'actual contraofensiva neomasclista i visibilitzar les fortaleses i les aliances que els moviments feministes i els governs locals estan construint per continuar avançant cap a societats més justes, equitatives i inclusives. https://www.diba.cat/web/agenda/-/jornada-institucional-accio-enfront-de-la-reaccio-estrategies-aliances-futur-feminista Espai Francesca Bonnemaison (c/ Sant Pere més Baix, 7) de Barcelona Espai Francesca Bonnemaison (c/ Sant Pere més Baix, 7) de Barcelona 41.3865891,2.1762945 https://www.diba.cat/ca/web/politiques-igualtat/jornada-8m-2025 1 PROGRAMA 9:00 h Acreditacions 9:30 h Benvinguda institucional. Raquel Albiol i Gilabert, diputada de l'Àrea de Feminismes i Igualtat de la Diputació de Barcelona. 9:45 h Conversa inaugural: “L’onada reaccionària i antifeminista global: elements claus per a l’anàlisi i l’abordatge des de les polítiques locals”, a càrrec de Laura Chaqués Bonafont, catedràtica de Ciència Política a la Universitat de Barcelona, i directora de l'Institut Barcelona d'Estudis Internacionals (IBEI) i Berta Güell, investigadora postdoctoral i professora al Departament de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Moderadora: Anna Celma Melero, periodista especialitzada en feminismes, migracions, repressió i moviments socials. 11:00 h Pausa-cafè 11:30 h Taula rodona: “Aliances feministes contra l’onada neomasclista” Helena Castellà Duran, politòloga especialitzada en gènere, migracions, drets humans i extrema dreta. Luciana Peker, periodista, escriptora i activista feminista. Montse Benito, activista representant de la Xarxa Feminista de Catalunya Moderadora: Anna Celma Melero, periodista especialitzada en feminismes, migracions, repressió i moviments socials 12:45 h Taula rodona: “Reptes i estratègies des de les polítiques locals” Mariona Homs Alsina, 2a tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Manresa. Montserrat Rueda Miralles, Alcaldessa de Sentmenat. Lluïsa Melgares Aguirre, Regidora de Promoció pública d'habitatge, Polítiques de Gènere, LGTBIQ+, Ciutadania i Migracions i Polítiques Socials d'Habitatge de l'Ajuntament de Terrassa. Moderadora: Sonia Ruiz García, Coordinadora de l’Àrea de Feminismes i Igualtat 14:00 h Cloenda Eva Soler i Guallar, diputada adjunta de l’Àrea de Feminismes i Igualtat nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba426316332 Nous drets per al XXI: cures i temps 2025-03-11 15:00:00 2025-03-11 23:59:59 'Nous drets per al segle XXI: cures i temps' és un acte virtual en el marc de la conferència CSW69/Beijing +30, que es portarà a terme simultàniament en diferents països del món. Aquest esdeveniment explorarà els drets interconnectats a les cures i al temps com a pilars fonamentals per a unes societats equitatives. https://www.diba.cat/web/agenda/-/nous-drets-per-al-xxi-cures-i-temps Sessió en línia Sessió en línia https://timeuse.barcelona/es/csw69-nuevos-derechos-cuidados-tiempo/ 1 https://zoom.us/meeting/register/qY0YLZWcSpeFk-eNOGn5fA#/registration Detalls de l’esdeveniment Data i hora: 11 de març, 15:30 PM (CET) Barcelona, Madrid, Brussel·les Fusos horaris: 08:30 — Ciutat de Mèxic 09:30 — Bogotà 10:30 — Nova York 11:30 — Buenos Aires, Santiago de Xile, Montevideo 16:30 — Ciutat del Cap 21:30 — Bangkok Les cures i el temps estan emergint com a drets clau en el segle XXI. El Compromís de Buenos Aires (2022) i diversos marcs regionals reconeixen les cures com a responsabilitat pública, mentre la Declaració de Barcelona sobre Polítiques de Temps (2021) promou una distribució equitativa del temps així com el dret al temps per a tothom. Les dones dediquen 3,2 vegades més hores a treball no remunerat de cures que els homes, agreujant la pobresa de temps i limitant oportunitats per a l’autocura i el creixement professional. Aquest esdeveniment abordarà com aquests drets s’interrelacionen per impulsar la justícia de gènere i el benestar social. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba366903765 La propietat horitzontal i el deure de conservació i rehabilitació dels edificis 2022-05-04 09:00:00 2022-05-25 12:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/la-propietat-horitzontal-i-el-deure-de-conservaci%C3%B3-i-rehabilitaci%C3%B3-dels-edificis 1 Presentació La convocatòria d’ajuts públics a la rehabilitació residencial amb fons europeus Next Generation suposa una gran oportunitat per a millorar l’eficiència energètica del parc edificat d’ús residencial existent. Un aspecte essencial per a complir els objectius d’aquests ajuts a la rehabilitació d’edificis i habitatges és la presa de decisions en el sí de les comunitats de propietaris en règim de propietat horitzontal. Els administradors de finques jugaran un paper cabdal en l’assessorament a les comunitats per a sol·licitar aquests ajuts però el personal de les Oficines Locals d’Habitatge, en la seva funció d’assessorament a la ciutadania en matèria d’habitatge, especialment d’aquelles comunitats amb menor nivell d’estructuració i que acostumen a ser les més vulnerables, també requeriran tenir uns coneixements bàsics del funcionament de les comunitats de propietaris (constitució de la Junta de Propietaris, majories necessàries per a l’adopció d’acords, sobretot els que fan referència a obres a la finca, impugnació d’acords, etc.). Igualment rellevant per a les OLHs és el coneixement de les actuacions que han de dur a terme les comunitats de propietaris per a conservar i mantenir el parc construït aixií com per a realitzar les obres de rehabilitació que requereixen els edificis i habitatges. Per tal de donar resposta a aquestes necessitats, des de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona, hem cregut convenient programar l’acció formativa “La propietat horitzontal i el deure de conservació i rehabilitació dels edificis”, de deu hores lectives de durada i estructurada en quatre sessions, impartides en format webinar, en les que es combinarà l’explicació teòrica amb els casos pràctics sobre la normativa destacada en propietat horitzontal i sobre la intervenció en la conservació, manteniment i rehabilitació del parc construït. Destinataris Personal tècnic de les administracions locals vinculats a la prestació dels serveis locals d’habitatge. Programa SESSIÓ 1 (04/05/2022). Constitució i gestió de comunitats de propietaris I ·Constitució de la comunitat de propietaris en règim de propietat horitzontal. Escriptura i registre. ·Estatuts i reglament de règim interior. ·Òrgans de govern. Presidència, Secretaria, Junta de Propietaris, administrador. ·Reunions. Convocatòria, assistència, dret de vot. SESSIÓ 2 (11/05/2022). Constitució i gestió de comunitats de propietaris II ·Acords en Junta de Propietaris. Còmput de vots, acta, llibre d’actes, majories necessàries, vinculació i obligatorietat dels acords, impugnació i suspensió dels acords. ·Obres en elements comuns. ·Arbitratge, mediació i actuacions judicials sobre propietat horitzontal. SESSIÓ 3 (18/05/2022). Deure de conservació i rehabilitació dels edificis i habitatges I ·Introducció. ·Importància del manteniment preventiu dels edificis. ·El deure de conservació dels edificis. ·L’ordre d’execució. Vessant pràctica. ·Anàlisi de casos reals d’intervencions dels ajuntaments en matèria d’edificis d’habitatges privats en mal estat de conservació. ·Obres en comunitats de propietaris. Mediació de l’ajuntament. ·Tècniques de conscienciació ciutadana vers el manteniment dels edificis. SESSIÓ 4 (25/05/2022). Deure de conservació i rehabilitació dels edificis i habitatges II ·Desallotjament d’edificis per risc de col·lapse. ·Problemàtica de les ocupacions irregulars d’edificis d’habitatges privats. ·La Inspecció Tècnica de l’Edifici (ITE). ·Intervencions dels ajuntaments en matèria d’ITE. ·El programa de rehabilitació. ·Introducció a la certificació d’eficiència energètica d’edificis. ·El Llibre de l’Edifici. Inscripcions Les inscripcions es realitzaran mitjançant l’aplicatiu Gestforma i la confirmació de la inscripció per part de la Diputació de Barcelona es farà per correu electrònic. Per motius logístics i de dinàmica de la sessió el nombre de places és limitat. Les sol·licituds seran ateses considerant l'adequació del perfil dels demandants i l'ordre de presentació de les sol·licituds. Per afavorir la participació del màxim d'assistents es podrà limitar l'assistència al curs a una persona per ens local. Tindrà preferència d’admissió el personal tècnic adscrit al servei d’habitatges d’aquells ens locals adherits a la Xarxa de Serveis Locals d’Habitatge de la Diputació de Barcelona. L'organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta. Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins el dia 29 d’abril de 2022 mitjançant el següent enllaç. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-05-19 19:32
agendadiba426439594 Tractament CRTTT de Canet de Mar-2025-02-26 2025-02-26 00:00:00 2025-02-26 23:59:59 Tractament enfront morrut de les palmeres https://www.diba.cat/web/agenda/-/tractament-crttt-de-canet-de-mar-2025-02-26 Plaça de la Indústria, 1. Canet de Mar Plaça de la Indústria, 1. Canet de Mar 1 Salut pública; general; Activitats recomanades NO participades per la Diputació de Barcelona salut_publica; general; activitats_recomanades_no_participades_per_la_diputacio_de_barcelona 08:00 a 13:00 Empresa: FITOPATOLOGIA I NATURA SL Tipus de tractament: morrut palmeres Productes utilitzats: EPIK (Acetamiprid 20%). Dosi: 50 gr/ Hl Mètode d'aplicació: dutxa dirigida a l’ull Termini de seguretat: fins que la planta deixi de gotejar Es tracta d’un tractament biològic, no químic. A més a més de les mesures preventives indicades per l'aplicador, s'hauran de considerar les següents: COVID-19: l'empresa haurà de seguir el seu protocol per evitar la propagació de la COVID-19, a més de les instruccions que pugui establir la Diputació de Barcelona als seus centres de treball. Retirar de la zona tractada els aliments, begudes, objectes personals o animals domèstics que puguin exposar-se al producte utilitzat. Tancar portes, finestres i sistemes de ventilació dels edificis, durant el tractament. Treure animals i aliments de les finestres i balcons. Telèfon de l'Institut Nacional de Toxicologia (91 562 04 20). nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba426409743 Presentació de les Guies metodològiques SLOATE 2025-02-27 09:00:00 2025-02-27 10:00:00 L'Àrea d'Educació de la Diputació de Barcelona organitza aquesta sessió en línia perquè càrrecs electes i tècnics de l'àmbit educatiu descobreixin com aquestes guies poden ser una eina clau per reforçar l'orientació educativa als municipis. https://www.diba.cat/web/agenda/-/presentacio-guies-metodologiques-sloate En línia En línia https://www.diba.cat/ca/web/educacio/guies-metodologiques-sloate 1 Per facilitar la construcció de l'SLOATE, s’han elaborat quatre guies metodològiques i un glossari amb els conceptes clau. En cadascuna de les guies s’hi presenten els continguts d’un component o eix de treball de l'SLOATE i s’hi ofereixen eines que es poden editar i descarregar per treballar-hi de forma personalitzada. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba410858546 Gestió local i impuls de la rehabilitació i millora energètica del parc edificat 2024-06-06 09:00:00 2024-06-27 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/gestio-local-i-impuls-de-la-rehabilitacio-i-millora-energetica-del-parc-edificat Aula S7 Edifici 25 (dia 13: aula magna edifici Vagó). Recinte Escola Industrial, C/ Compte Urgell 187, Barcelona Aula S7 Edifici 25 (dia 13: aula magna edifici Vagó). Recinte Escola Industrial, C/ Compte Urgell 187, Barcelona 1 Dies: 6, 13, 20, 27 de juny 2024 Presentació Una part significativa del nostre parc d’habitatges està envellit i presenta uns baixos nivells de qualitat energètica. Les necessàries intervencions per mantenir el parc d’habitatges, resoldre deficiències estructurals i d’accessibilitat, i reduir les emissions de CO2 del parc edificat, configuren l’impuls de la rehabilitació i la millora energètica del parc d’habitatge com un dels principals reptes de les polítiques d’habitatge. Davant d‘aquest repte, el rol de l’ajuntament és fonamental. L’establiment d’una estratègia rehabilitadora i un model de gestió proactiu són claus per abordar amb èxit processos rehabilitadors, especialment en entorns d’alta vulnerabilitat. El coneixement de l’estat del parc, l’aprofitament de les oportunitats d’obtenció de finançament, l’aplicació dels instruments d’intervenció existents més adaptats a cada situació, i l’acompanyament i suport a les comunitats de propietaris, són alguns dels fonaments que cal tenir en consideració abans d’engegar qualsevol programa local de rehabilitació. En aquest marc, l’objectiu del curs és oferir una visió de conjunt, pràctica i ordenada dels aspectes clau que cal tenir en compte per a impulsar un procés de rehabilitació d’àmbit local, per tal de millorar la capacitació del personal tècnic dels ens locals responsable de gestionar processos de rehabilitació i renovació energètica dels parc d’habitatges del seu municipi o comarca. Destinataris Personal tècnic de les administracions locals vinculats a la prestació de serveis locals d’habitatge. Programa i materials del curs SESSIÓ 1. DETONANTS DE LA REHABILITACIÓ Aspectes claus de la rehabilitació. Jordi Mas, arquitecte i soci fundador d’Abric Rehabilitació Estratègica. Marc normatiu, financer i instrumental Context normatiu a escala europea, estatal, autonòmica i local. Jordi Mas, arquitecte Els fons Next Generation a Catalunya. Marta Martínez, directora de programa, fons europeus Next Generation de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya. Els instruments de finançament públic: europeus, estatals i locals Jordi Mas, arquitecte. Intervenció local davant de l’obsolescència del parc El cas de Manresa: control i intervenció a partir de l’impuls de les Inspeccions Tècniques de l’Edificació. Ricard Torres, cap del Servei d’Urbanisme de l’Ajuntament de Manresa. El cas del barri de Buenos Aires de Martorell. Rodrigo Alaminos, coordinador general de l’Ajuntament de Martorell i Ramon Muñoz, arquitecte. SESSIÓ 2. ACOSTANT-NOS AL VEÏNAT Aspectes claus en el treball amb la ciutadania. Jordi Mas, arquitecte. El paper del gestor de proximitat municipal El cas del pla de rehabilitació del barri de Sant Ildefons de Cornellà: Oficina Local d’Habitatge. Daniel Broto, responsable de l’Oficina Local d’Habitatge de Cornellà de Llobregat i del Pla Director Comunitari de Sant Ildefons. El cas dels Entorns Residencials de Rehabilitació Programada de Sabadell. Anna López, cap del Departament de Mediació/Rehabilitació de l’Oficina Local d’Habitatge de Sabadell. El suport de la mediació professional El cas del barri de Sant Elm d’Arenys de Mar. Nydia Tremoleda, antropòloga. Mediació aplicada al foment de la rehabilitació. David Companyon, coordinador de Projectes Comunitaris i d'Habitatge d’Ètic Hàbitat. SESSIÓ 3. LIDERANT EL PROCÉS Aspectes claus en la gestió del procés. Jordi Mas, arquitecte Els paper dels gestors del procés de rehabilitació El paper dels agents rehabilitadors. Definició dels models de gestió. Jordi Mas, arquitecte Impuls i acompanyament del procés de rehabilitació: el cas d’Igualada. Miguel Corral, arquitecte municipal de l’Ajuntament d’Igualada Les oficines de barri: Opengela. Ignacio de la Puerta, director de Planificación Territorial y Agenda Urbana, del Govern d’Euskadi. Les àrees de conservació i rehabilitació El cas del carrer Pirineus de Santa Coloma de Gramenet. Mireia Artigues, cap del Servei de Gestió Urbanística i Habitatge de l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet; i Isabel Copetudo, coordinadora de Projectes de Territori del Servei de Convivència, Acció comunitària i Civisme de l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet El cas de Camps Blancs de Sant Boi del Llobregat. Rosa Cifuentes, directora de l'àrea de Ciutat sostenible, saludable i resilient de l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat SESSIÓ 4. Planificant el futur Aspectes claus en la planificació del procés de rehabilitació. Jordi Mas, arquitecte El marc instrumental de planificació El suport de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona a la implementació de polítiques locals de rehabilitació. Marta Pradal. Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona. Guia per a l’elaboració d’estratègies locals de rehabilitació. Juan Rubio, director de l’Observatorio Ciudad 3R i Paz Saenz de Jubera, arquitecta municipal de Calahorra Els plans locals de rehabilitació El pla local de rehabilitació de Mataró. Albert Terrones, cap del Servei d’Habitatge de l’Ajuntament de Mataró Estratègies per a la rehabilitació del Cas Antic de Cardona. Verònica Ramírez, tècnica d’habitatge i Karolina Levanaite, arquitecta de l’Oficina Local d’Habitatge de l’Ajuntament de Cardona Conclusions i tancament del curs Jordi Mas, arquitecte; i David Mongil, Cap de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona Inscripcions Les inscripcions es realitzaran mitjançant l’aplicatiu Gestforma i la confirmació de la inscripció per part de la Diputació de Barcelona es farà per correu electrònic. Per motius logístics i de dinàmica de la sessió el nombre de places és limitat. Les sol·licituds seran ateses considerant l’adequació del perfil dels demandants i l’ordre de presentació de les sol·licituds. Per afavorir la participació del màxim d’assistents es podrà limitar l’assistència al curs a una persona per ens local. L’organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta. Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins el dia 30 de maig de 2024 mitjançant el següent enllaç. Coordinació Direcció: Jordi Mas, arquitecte i soci fundador d’Abric Rehabilitació Estratègic nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba343319994 Jornades d'habitatge: Reptes i oportunitats de la rehabilitació d’habitatges: El finançament i la implementació dels programes locals de rehabilitació. Anàlisi de les polítiques de sòl i habitatge en temps incerts 2020-11-17 10:00:00 2020-12-09 12:00:00 L’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona i l’Associació de Gestors de Polítiques Socials d’Habitatge de Catalunya (GHS) organitzen conjuntament aquestes jornades per tal de donar a conèixer programes i experiències locals en rehabilitació. Les jornades tindran lloc els dies 17,24 de novembre, 1 i 9 de desembre, en horari de 10.00 a 12.00 hores i s'impartiran en modalitat on line mitjançant videoconferència amb la plataforma ZOOM. https://www.diba.cat/web/agenda/-/reptes-i-oportunitats-de-la-rehabilitaci%C3%B3-d-habitatges-el-finan%C3%A7ament-i-la-implementaci%C3%B3-dels-programes-locals-de-rehabilitaci%C3%B3.-an%C3%A0lisi-de-les-pol%C3%ADtiques-de-s%C3%B2l-i-habitatge-en-temps-incerts 1 Presentació A través dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i concretament a través de la Nova Agenda Urbana (NAU), es marca un nou paradigma en el paper de les ciutats i municipis, considerant els espais urbans del món com una “llar”. En la voluntat de l’impuls de la Nova Agenda Urbana, des dels municipis i concretament des de les polítiques socials de l’habitatge, el manteniment, la rehabilitació i la millora energètica esdevenen reptes estratègics. 7 Són uns reptes estratègics que sovint no han tingut el protagonisme que es mereixen, ja que altres necessitats d’urgència han passat pel davant en la formulació de polítiques i regulació legislativa, com el foment del lloguer assequible o evitar la pèrdua de l’habitatge habitual. En les polítiques socials d’habitatge, el món local té un protagonisme essencial en ser l’administració que sempre està a primera línia davant la ciutadania i les seves necessitats, i alhora per ser el principal responsable de la rehabilitació urbana, sigui per la seva competència urbanística com per la competència en promoció i gestió d’habitatge social. Els processos de rehabilitació i manteniment, en ocasions integrats en projectes de regeneració urbana més amplis, són una gran palanca en la transformació social necessària en els municipis. Tot això sense oblidar l’element finançador, cada cop més complex i més divers, i que no deixa de ser una peça clau per a catalitzar aquests processos i fer-los sostenibles. Des de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona i l’Associació de Gestors de Polítiques Socials d’Habitatge de Catalunya som ferms defensors del valor i la utilitat de conèixer programes i experiències locals de rehabilitació i manteniment que serveixin com element de diàleg i reflexió per poder prendre decisions i generar noves iniciatives. Aquestes jornades pretenen aportar reflexions i experiències que ens facilitin el disseny, la planificació i la gestió de programes de manteniment i rehabilitació, ja siguin dins de plans de regeneració urbana més globals, com de manteniment de parcs específics. Destinataris Personal tècnic i càrrecs electes que treballen a les àrees d'habitatge dels ens locals però alhora a altres àrees d'urbanisme, serveis socials, així com a professionals interessats en les polítiques públiques de rehabilitació. Programa SESSIÓ 1. 17/11/2020: LA IMPORTÀNCIA DE LA REHABILITACIÓ EN EL CONTEXT GLOBAL I EUROPEU 10.00 Presentació de les jornades. Pere Pons Vendrell, diputat d’Infraestructures i Espais Naturals de la Diputació de Barcelona. Lídia Guillén Simon, presidenta de l’Associació de Gestors de Polítiques Socials d’Habitatge de Catalunya. 10.15 La rehabilitació i regeneració urbana en el marc de les Agendes Globals. Ángela de la Cruz Mera, subdirectora general de polítiques urbanes. Ministerio de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana. 10.35 Diagnosi i foment de la rehabilitació del parc edificat d’ús residencial a Catalunya. Jordi Sanuy Aguilar, director de Qualitat de l’Edificació i Rehabilitació de l’Habitatge. Agència de l’Habitatge de Catalunya. Generalitat de Catalunya. 10.55 Conèixer l’estat del parc edificat d’ús residencial existent per a planificar la intervenció pública de foment de la rehabilitació. Albert Cuchí Burgos, director de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès-UPC. 11.15 Torn de debat i preguntes. Modera: Anna Font Morera, responsable tècnica de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona. Vídeo de la primera sessió SESSIÓ 2. 24/11/2020: EL FINANÇAMENT D’UN PROGRAMA LOCAL DE REHABILITACIÓ 10.00 Rehabilitació d’habitatges. Què es mou a Europa? Sorcha Edwards, secretaria general de Housing Europe. 10.20 Sestao: model de rehabilitació i regeneració urbana sostenible (Projecte EU-GUGLE) Luis Carlos Delgado Ortiz, director gerent de Sestao Berri i coordinador del Grup de Rehabilitació, Regeneració i Renovació Urbana d’AVS. 10.40 Olot: la rehabilitació energètica d’habitatges (Programa HOLA DOMUS) Jordi Salvador Culí, interventor de l’Ajuntament d’Olot. 11.00 Torn de debat i preguntes. Modera: Lluís Hosta Privat, exgerent de l’empresa municipal Promocions Municipals de Sant Cugat del Vallès (PROMUSA) i expresident i actual membre de la Junta de Govern de l’Associació de Gestors de Polítiques Socials d’Habitatge de Catalunya. Vídeo de la segona sessió SESSIÓ 3. 01/12/2020: LA IMPLEMENTACIÓ D’UN PROGRAMA LOCAL DE REHABILITACIÓ 10.00 Martorell: rehabilitació edificatòria al barri de Buenos Aires de Martorell (conveni ajuntament – AHC – DIBA) Rodrigo Alaminos Rodríguez, coordinador general de l'Ajuntament de Martorell. 10.20 Saragossa: programa de manteniment i rehabilitació de l'habitatge social de l'Ajuntament de Saragossa José María Ruíz de Temiño, director general de Zaragoza Vivienda. 10.40 Burdeus: la innovació en la rehabilitació (Projecte GHI de rehabilitació de 530 habitatges a Grand Parc) Jean Luc Gorce, director general d’Aquitanis, Office Public de l'Habitat de Bordeaux Metropol. 11.00 Torn de debat i preguntes Modera: Anna Font Morera, responsable tècnica de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona. Vídeo de la tercera sessió SESSIÓ 4. 09/12/2020: ELS REPTES DELS PROGRAMES LOCALS DE REHABILITACIÓ EN L’ESCENARI POST COVID-19 10.00 Taula rodona amb: Lluïsa Melgares Aguirre, Regidora d’Habitatge i Rehabilitació de l’Ajuntament de Terrassa. Antoni Suárez Pizarro, Regidor d’Habitatge i Energia de l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet. Carme Riera i Minguet, Regidora d’Acció Social i Habitatge de l’Ajuntament d’Igualada. Ferran Estruch i Torrents, Alcalde de l’Ajuntament de Cardona. 11.00 Torn de debat i preguntes Modera: Javier Martínez Gómez, gerent de l’Associació de Gestors de Polítiques Socials d’Habitatge de Catalunya. Vídeo de la quarta sessió Inscripcions Les sessions es realitzaran en format videoconferència mitjançant la plataforma ZOOM. Hi haurà disponible servei de traducció simultània anglès/francès - català per les dues intervencions de ponents estrangers. Per a formalitzar la vostra inscripció cal prémer l'enllaç corresponent: Personal al servei d’entitats locals de la demarcació de Barcelona (ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats i altres ens locals) cliqueu al següent enllaç. Personal extern (particulars, sector privat, entitats del Tercer Sector) o personal al servei d'altres administracions públiques (Generalitat de Catalunya, universitats,...) cliqueu al següent enllaç. Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins el dia 11 de novembre. La confirmació de la inscripció per part de la Diputació de Barcelona es farà per correu electrònic el mateix dia de finalització del termini d’inscripció. El dia anterior a la celebració de la primera sessió, es notificarà als admesos l'enllaç a la Sala a on es realitzarà la videoconferència. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-05-19 19:32
agendadiba425290315 Nova convocatòria de subvencions a entitats ambientals - sessió informativa 2025-02-20 12:00:00 2025-02-20 13:00:00 La Diputació de Barcelona obre una nova línia de subvencions a entitats ambientals sense ànim de lucre, destinada a impulsar projectes d’educació ambiental que accelerin la transició ecològica que complementin la gestió de municipis de la província de menys de 300.000 habitants en els àmbits següents: Transició energètica comunitària Residu zero i circularitat Gestió eficient de l’aigua i adaptació a la sequera Naturalització de les ciutats per a l’adaptació al canvi climàtic Millora de la qualitat de l’aire i mobilitat sostenible https://www.diba.cat/web/agenda/-/nova-convocatoria-de-subvencions-a-entitats-ambientals-sessio-informativa Sessió en línia via Teams (en rebreu l’enllaç quan confirmeu la inscripció). Inscripcions tancades Sessió en línia via Teams (en rebreu l’enllaç quan confirmeu la inscripció). Inscripcions tancades 1 Àrea d'Acció Climàtica i Transició Energètica area_daccio_climatica_i_transicio_energetica Programa 12.00 Benvinguda. Marc Serra Solé, diputat de l’Àrea d’Acció Climàtica i Transició Energètica 12.10 Presentació de les novetats de la convocatòria. Enric Coll Gelabert, cap de la Secció d’Educació i Participació Ambiental 12.25 Tràmits de sol·licitud, justificació i esmenes. Sara Batet López, tècnica d’educació i gestió ambiental 12.40 Torn obert de preguntes 13.00 Cloenda de la sessió nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba426320325 Tractament Recinte Torribera 2025-02-27 2025-02-27 00:00:00 2025-02-27 23:59:59 Tractament enfront murrut de les palmeres i paysandisia https://www.diba.cat/web/agenda/-/tractament-recinte-torribera-2025-02-27 Recinte Torribera, Avda. Prat de la Riba, 171, Santa Coloma de Gramenet Recinte Torribera, Avda. Prat de la Riba, 171, Santa Coloma de Gramenet 41.4604300,2.2120560 1 Salut pública; general; Activitats recomanades NO participades per la Diputació de Barcelona salut_publica; general; activitats_recomanades_no_participades_per_la_diputacio_de_barcelona 07:00-13:00 Empresa: FITOPATOLOGIA I NATURA, S.L.U. Tipus de tractament: Morrut palmeres Productes utilitzats: EPIK (acetamiprid 20 %) Mètode d'aplicació: Dutxa dirigida a l’ull Termini d’espera: Fins que la planta deixi de gotejar. A més a més de les mesures preventives indicades per l'aplicador, s'hauran de considerar les següents: COVID-19 L'empresa haurà de seguir el seu protocol per evitar la propagació de la COVID-19, a més de les instruccions que pugui establir la Diputació de Barcelona als seus centres de treball. Mesures de precaució No estarà permès l'accés de persones alienes a l'empresa aplicadora a les zones tractades. Retirar de la zona tractada els aliments, begudes, objectes personals o animals domèstics que puguin exposar-se al producte utilitzat. Tancament de les portes i finestres, així com de les entrades dels sistemes de ventilació i climatització que es trobin prop de les zones tractades. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba426444936 Jornada Contractació pública socialment responsable en els sectors de les tecnologies de vigilància i de la mobilitat elèctrica 2025-03-04 09:00:00 2025-03-04 13:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/jornada-contractaci%C3%B3-p%C3%BAblica-socialment-responsable-en-els-sectors-de-les-tecnologies-de-vigil%C3%A0ncia-i-de-la-mobilitat-el%C3%A8ctrica LaFede. Sala d'actes. c/ Tàpies 1-3, 08001 Barcelona LaFede. Sala d'actes. c/ Tàpies 1-3, 08001 Barcelona 41.3767821,2.1715422 1 Mèdicus Mundi, Suds, Novact i l'Ajuntament de Barcelona organitzen una sessió de treball per impulsar una contractació pública socialment responsable en aquests sectors clau. La Diputació de Barcelona dona suport a l'activitat com a cofinançadora, en el marc del projecte de Mèdicus Mundi 'Minerals crítics en conflicte', finançat per la convocatòria d'Educació per a la Ciutadania Global de 2023. A qui s'adreça? Responsables i personal tècnic d'administracions públiques implicats en processos de contractació i en els sectors de la vigilància i la mobilitat. Per què no t'ho pots perdre? Descobreix les vulneracions de drets humans associades a la ciberseguretat i la vigilància, amb especial èmfasi en el Territori Ocupat Palestí. Coneix els impactes de la cadena de subministrament de minerals crítics en la mobilitat elèctrica i les iniciatives europees de compra responsable. Comparteix experiències i eines pràctiques per aplicar criteris de responsabilitat social en les contractacions públiques. Intercanvia coneixement amb experts de referència i altres professionals del sector. Inscripcions Confirma la teva assistència enviant un correu a Carla Canal (ccanal@bcn.cat) amb còpia a Estel Peix (estel.peix@medicusmundi.es). Més informació nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba424835976 Ple ordinari de la Diputació de Barcelona de febrer de 2025 2025-02-27 12:00:00 2025-02-27 23:59:59 La Diputació de Barcelona celebra el Ple ordinari del mes de febrer de 2025. Començarà a les 12h i es podrà seguir en directe a través de www.diba.cat i des de Youtube. https://www.diba.cat/web/agenda/-/ple-ordinari-de-la-diputacio-de-barcelona-de-febrer-de-2025 Paranimf de la Diputació (c/ Comte d'Urgell, 187) de Barcelona Paranimf de la Diputació (c/ Comte d'Urgell, 187) de Barcelona 41.3889913,2.1492519 1 Podeu consultar l'ordre del dia en aquest enllaç i en un document adjunt en format Pdf. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba426314063 Xerrada sobre 'Pressió estètica: formes, efectes i alternatives' 2025-03-12 18:00:00 2025-03-12 23:59:59 Conversa amb la periodista Sandra Gonfaus al voltant de les pressions i imposicions estètiques a què moltes persones es veuen sotmeses a través de la moda i la imatge personal. https://www.diba.cat/web/agenda/-/xerrada-sobre-pressio-estetica-formes-efectes-i-alternatives Espai Francesca Bonnemaison (c/ Sant Pere més Baix, 7) de Barcelona Espai Francesca Bonnemaison (c/ Sant Pere més Baix, 7) de Barcelona 41.3865730,2.1762837 1 nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-18 17:17
Estadístiques 2025
Agenda electes

Mitjana 2025: 39,37 consultes/dia

Sabies que...?

...pots recuperar tots els actes culturals de Badalona?

Amb la API Rest pots cercar en un conjunt de dades en concret però també per tipus de contingut (que permet una cerca més àmplia) i/o inclús per municipi.

Exemple: https://do.diba.cat/api/tipus/acte/camp-rel_municipis/08015/