ID
Títol
Data d'inici
Data de finalització
Descripció
Imatge
Organitzadors
Enllaç web
Telèfon
Correu de contacte
Nom del lloc
Adreça
Codi postal
Nom del municipi
Localització
Web
Col·laboradors
Municipi
Temes
Etiquetes
Categoria
Relació amb el punt
Preu
Peu Imatge
Durada
Observacions d'horari
Dies
Tipus
Públic
Observacions
Comarca
Documentació
Assistents
Aforament
Inscripció
Cos
Cercador/Codi
Url Inscripcions
Identificador secundari
Conjunt de dades
Últim canvi
agendadiba426142325 Exposició itinerant 'Cures en la comunitat' [Abrera] 2025-03-21 00:00:00 2025-03-31 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/exposici%C3%B3-itinerant-cures-en-la-comunitat-abrera- Casa de Cultura d’Abrera Carrer de Federico García Lorca, 17, Abrera Casa de Cultura d’Abrera Carrer de Federico García Lorca, 17, Abrera 41.5213380,1.9015730 1 Diputació diputacio Matins de dimarts, dijous i dissabtes de 10.00 h a 13.30 h i totes les tardes de dilluns a divendres de 16.00 h a 20.30 h. Exposició on es convida a reflexionar sobre el valor social de les cures, situa les persones cuidadores com a protagonistes i contribueix a sensibilitzar entorn les desigualtats socials i de gènere vinculades a l'organització social de les cures. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba352194121 Parcs eòlics i plantes solars fotovoltaiques. Del procediment d’autorització a la implantació en el territori 2021-06-17 09:00:00 2021-06-17 12:00:00 L'obejctiu de la jornada és donar a conèixer el procediment d’autorització dels parcs eòlics i de les plantes solars fotovoltaiques i la gestió dels projectes presentats. https://www.diba.cat/web/agenda/-/parcs-e%C3%B2lics-i-plantes-solars-fotovoltaiques.-del-procediment-d-autoritzaci%C3%B3-a-la-implantaci%C3%B3-en-el-territori 1 Modalitat: En línia via Zoom Presentació Amb l'aprovació del Decret Llei 16/2019 de 26 de novembre, de mesures urgents per a l’emergència climàtica i l’impuls a les energies renovables, l'any 2020 es va incrementar la presentació de projectes de parc eòlics i plantes solars fotovoltaiques als municipis de la demarcació de Barcelona. Per això es considera necessari aprofundir en el coneixement dels procediments d'autorització d'aquests projectes que impliquen una avaluació i intervenció a tres nivells: energètica, urbanística i ambiental. Destinataris Personal tècnic i càrrecs electes de les administracions locals vinculat a la prestació de serveis en matèria d’activitats. Programa 9:30 – 10:00. Presentació de la jornada. Pere Pons, President de l’Àrea d’Infraestructures i Espais Naturals 10:00 – 10:20. L’emergència climàtica i l’impuls a les energies renovables a Catalunya. El Decret llei 16/2019, de 26 de novembre, de mesures urgents per a l’emergència climàtica. Francesc Vidal, Cap d’Àrea d’Energies Renovables i Internacional de l’Institut Català d’Energia 10:20 -11:00. La Ponència d’Energies Renovables. Procediment administratiu. L’impacte ambiental de les instal·lacions. Antoni Sorolla. Cap del Servei de Projectes de la Direcció General de Polítiques Ambientals i Medi Natural 11:00 – 11:20. Tràmits urbanístics. El projecte d’actuació específica d’interès públic en sòl no urbanitzable. Xavier Rehues. Subdirector General de Coordinació Urbanística 11:20-11:40. La instal·lació d’energies renovables en el sòl agrícola. Antoni Enjuanes Puyol, Subdirector General d’Infraestructures Rurals 11:40-12:00. L’experiència municipal: La implantació de parcs eòlics a l’Alta Anoia. Xavier Nadal, Alcalde de Calonge de Segarra. 12:00-12:30 Debat Inscripcions El període d'inscripció es tancarà un cop s'hagin esgotat les places ofertades, o en tot cas, el dia 10 de juny. La inscripció és gratuïta i el nombre de places és limitat; les sol·licituds seran ateses considerant l'adequació del perfil dels demandants i l'ordre de presentació de les sol·licituds. Podeu fer efectives les vostres inscripcions al següent enllaç. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba418879896 Programa Alexa [Terrassa] 2024-01-01 00:00:00 2024-12-31 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/programa-alexa-terrassa- A casa de la persona beneficiària A casa de la persona beneficiària 1 Entitats entitats No té horari Organitza Creu Roja Terrassa Com funciona S’ensenyaran habilitats per poder mantenir contacte amb la seva xarxa /família, altres usuaris/àries del projecte, etc. S’ensenyaran habilitats per que la persona pugui aprofitar diverses skills (adjuntes al document) a fi de mantenir-se actiu/va: buscar activitat física, fer activitats d’estimulació cognitiva, buscar una recepta, etc. Crear grups i fer trucades grupals, que es poden usar per fer després activitat des del domicili (p. Ex. Cafè virtual, tipo club de lectura, però sobre una pel·lícula, etc.,). De forma paral·lela es faran activitats grupals fora del domicili per afavorir la vinculació entre persones usuàries. També es faran trucades telefòniques/online per fer seguiment, donar pautes, indicacions, etc. Objectius Ampliar/mantenir xarxa social: Apoderament Assistents Dirigit a persones grans nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba403442820 Sallent: exposició per a la prevenció del consum de drogues 'Controles'? 2024-01-23 00:00:00 2024-02-06 23:59:59 Exposició adreçada a adolescents, joves, adults, professionals i famílies. https://www.diba.cat/web/agenda/-/sallent-exposici%C3%B3-per-a-la-prevenci%C3%B3-del-consum-de-drogues-controles- 934 049 417 spott@diba.cat Sala municipal Joan Vila i Valentí, C/ Àngel Guimerà, 5. Sallent Sala municipal Joan Vila i Valentí, C/ Àngel Guimerà, 5. Sallent 41.8248554,1.8960036 1 Oberta el públic de les 16h a les 19h els dies 25, 30 de gener i l'1 de febrer de 2024 L’exposició Controles? proporciona informació sobre les drogues i l’ús problemàtic de pantalles i treballa els factors de protecció per prevenir-ne el consum. Està adreçada a tres col·lectius: adolescents d’entre 12 i 15 anys, joves a partir dels 16 anys, famílies, professionals i adults que desitgin informació sobre la temàtica. Actualment l’exposició també disposa d'un format digital, consistent en un tour virtual 360º i la recreació dels panells en 3D. Segueix-nos a les xarxes socials nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba435889629 Sessió informativa: Línies d’ajuts i de finançament a la promoció d’habitatge protegit i per a facilitar l’emancipació de joves 2025-09-16 11:00:00 2025-09-16 13:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/sessi%C3%B3-informativa-l%C3%ADnies-d-ajuts-i-de-finan%C3%A7ament-a-la-promoci%C3%B3-d-habitatge-protegit-i-per-a-facilitar-l-emancipaci%C3%B3-de-joves Recinte Escola Industrial – Edifici 25 (Sala S6). Carrer Comte d’Urgell, 187. 08036 – Barcelona. Opció presencial exclusiva per al personal en plantilla d’empreses públiques d’habitatge i altres entitats adherides a l’Associació de Gestors de Polítiques Socials d’Habitatge de Catalunya (GHS) i personal dels ens locals beneficiaris del recurs “Espai Promovem” que impulsa l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona. Recinte Escola Industrial – Edifici 25 (Sala S6). Carrer Comte d’Urgell, 187. 08036 – Barcelona. Opció presencial exclusiva per al personal en plantilla d’empreses públiques d’habitatge i altres entitats adherides a l’Associació de Gestors de Polítiques Socials d’Habitatge de Catalunya (GHS) i personal dels ens locals beneficiaris del recurs “Espai Promovem” que impulsa l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona. 1 On line Presentació La crisi d’assequibilitat de l’habitatge a Catalunya és una de les principals preocupacions de la ciutadania. Especialment greu són les creixents dificultats d’accés i tinença a un habitatge assequible per part del grup de població jove. Per tal de millorar la situació, la Generalitat de Catalunya ha posat en marxa diverses mesures. Algunes orientades a ampliar el parc d’habitatge assequible, activant ajuts públics i finançament especial a la promoció d’habitatge protegit, com són el ‘Pla 50.000’ i la Reserva Pública de Solars, en el que és preveu que, com a mínim, el 25% dels HPO construïts estiguin reservats per a joves. Altres mesures destinades a facilitar l’emancipació del jovent afavorint que puguin accedir al finançament hipotecari per a adquirir un habitatge en propietat, activant la mesura del Fons Públic d’Emancipació. Els objectius d’aquesta jornada són, per una banda, donar a conèixer al món local i als gestors d’habitatge social les condicions dels ajuts que posa en marxa la Generalitat de Catalunya destinats a la promoció d’HPO sobre sòls inscrits a la Reserva Pública de Solars, així com el finançament favorable que atorga l’Institut Català de Finances (ICF) a aquestes promotores; i, per altra banda, explicar les condicions dels préstecs Habitatge Emancipació. Programa 11.00 Presentació de la sessió 11.05 Línies d’ajuts i de suport a la promoció d’HPO sobre sòls inscrits a la Reserva Pública de Solars | Jaume Fornt Paradell, subdirector general de Promoció d’Habitatge Protegit i Sòl Residencial Associat de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya 11.35 Torn de preguntes 12.00 Solucions de finançament de l’ICF per a la promoció o adquisició d’habitatges | Lourdes Ridameya Ametller, responsable de Promoció de l’Institut Català de Finances 12.30 Torn de preguntes 13.00 Networking presencial ponents-participants. 14.00 Tancament de la sessió Persones destinatàries Càrrecs electes i personal tècnic dels ens locals o de les seves empreses públiques municipals promotores o gestores d’habitatge social. Inscripcions Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins el dia 12 de setembre de 2025. Al personal que presta serveis en alguna de les empreses públiques d’habitatge, serveis locals d’habitatge, fundacions i altres entitats del Tercer Sector promotores, cooperatives o gestores d’habitatge social que estiguin adherides a l’Associació de Gestors de Polítiques Socials d’Habitatge de Catalunya (GHS) i al personal dels ens locals beneficiaris de la línia d’assistència tècnica “Espai Promovem” que impulsa l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona se’ls ofereix la possibilitat d’assistir presencialment a aquesta sessió informativa. Les persones interessades que compleixin aquesta condició s’hauran d’inscriure per separat. En aquest cas, la sessió de dues hores de durada es complementarà amb una tercera hora de networking en què tindran l'opció de debatre amb els ponents els temes tractats i valorar projectes de promocions concretes. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-10-06 13:07
agendadiba404953296 13è. Laboratori d'Arxius Municipals 2024-10-01 00:00:00 2024-11-30 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/13%C3%A8.-laboratori-d-arxius-municipals 1 Jornades, congressos i seminaris; 2024; Activitats organitzades per la Diputació de Barcelona; Activitats d’altres amb suport de la Diputació de Barcelona jornades_congressos_i_seminaris; 2024; activitats_organitzades_per_la_diputacio_de_barcelona; activitats_daltres_amb_suport_de_la_diputacio_de_barcelona Pendent concretar data: entre octubre i novembre de 2024. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba386782532 El treball conjunt amb els agents culturals dels municipis 2023-04-27 10:00:00 2023-04-27 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/el-treball-conjunt-amb-els-agents-culturals-dels-municipis +34934022565 oerc.formacio@diba.cat c. Montalegre, 7 - 08001 (Barcelona) c. Montalegre, 7 - 08001 (Barcelona) 41.3843602,2.1662459 1 Presencial Treballar amb els agents culturals del municipi ha passat de ser una opció a esdevenir una necessitat ineludible. Avui dia no es pot emprendre una programació municipal i un desplegament de polítiques culturals que no tingui en compte els agents que intervenen en cada localitat. Aquests agents són molt diversos, responen a interessos diferents i cal establir lligams i vinculacions particulars amb cadascun d’ells. Això vol dir una feina suplementària, però a canvi es guanya la implicació de la població en les activitats i els objectius culturals del municipi. Aquest curs vol dotar d’eines i estratègies per tenir un tracte fluid i fructífer amb els agents que operen en els nostres pobles i ciutats. El paper de primer ordre dels agents culturals El curs vol mostrar la importància dels agents culturals en la vida del municipi, tot establint relacions i lligams amb els agents per implicar-los en les activitats i polítiques culturals municipals. Per aconseguir aquest objectiu s’han de determinar les tipologies dels diversos agents i obrir una reflexió sobre les potencialitats i els límits de la col·laboració entre la població i els ajuntaments. Avui dia és bàsic descobrir i potenciar el talent local i establir-hi aliances i vinculacions. I al mateix temps no podem oblidar les desigualtats que existeixen en la nostra societat, la qual cosa també afecta l’agència i la capacitat d’accés dels agents. Programa 27 d’abril 10:00 - 10:30 h: Conceptes clau. Drets culturals i acció comunitària. Infografies corporals. Anàlisi de les diverses realitats representades en el grup de participants 10:30 - 12:00 h: Dinàmiques de la sospita. Metodologies de mapatge amb la incorporació de les desigualtats en la participació de la vida cultural dels municipis 12:00 - 13:30 h: Dinàmiques de la sorpresa. Metodologies per a l’anàlisi d’oportunitats i disseny col·laboratiu de projectes amb els agents culturals del territori a partir d’oportunitats 13:30 - 14:00 h: Dinàmica de tancament de la sessió Docents Senén Roy i Català Actualment, responsable del programa de mediació cultural de Roca Umbert Fàbrica de les Arts de l'ajuntament de Granollers. Consultor en polítiques de drets culturals, especialitzat en mediació cultural i acció comunitària. Expertesa en processos de canvi d'administracions públiques i equipaments culturals, per tal de promoure els drets culturals i enfortir el treball col·laboratiu dins l'administració. Educador social de formació. Màster en polítiques socials i acció comunitària. Professor de la Facultat d'Educació de la Universitat de Barcelona i membre del Consell de Redacció dels Quaderns d'Educació Social, revista del Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya. (PREINSCRIPCIONS TANCADES) nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:08
agendadiba380767816 Espai Claustre amb Simona Levi. Noves formes participatives: la democràcia en xarxa 2023-02-21 10:00:00 2023-02-21 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/espai-claustre-amb-simona-levi.-noves-formes-participatives-la-democr%C3%A0cia-en-xarxa +34934022565 oerc.formacio@diba.cat Montalegre, 7 / 08001 - Barcelona Montalegre, 7 / 08001 - Barcelona 41.3843602,2.1662459 1 Presencial El conjunt de seminaris agrupats sota l’epígraf d’Espai Claustre volen ser una finestra oberta a la reflexió i al debat, sempre en grups reduïts per tal d’afavorir la interacció i el diàleg amb el docent. A diferència de la resta de cursos, l’Espai Claustre aposta per qüestions que pertanyen a les innovacions més recents i encara poc conegudes, i també a temes vinculats al pensament, la filosofia i el disseny conceptual de polítiques culturals, tot tendint a abordar àmbits que ajudin a definir el marc global de la cultura, el pensament i les arts. En qualsevol cas sempre s’hi busca l’especificitat i el valor afegir de la presència de docents amb una trajectòria llarga i avalada en el seu àmbit. Avui dia el concepte de participació és un dels més sovintejats en el camp de la cultura. Afavorir la implicació de la ciutadania és un objectiu de primer ordre en les agendes municipals. L’objectiu d’aquest curs és analitzar les formes de participació ciutadana en xarxa, determinar el paper que poden jugar les xarxes en la democràcia municipal i en les polítiques culturals i reflexionar, al mateix temps, sobre les formes d’organització interconnectades en el món de la cultura. A més a més el curs aportarà elements de reflexió sobre el concepte de tecnopolítica i incidirà en la presa de decisions per part de la ciutadania com a estratègia definitòria de les polítiques culturals municipals. Tot el curs girarà, per tant, al voltant de la participació en xarxa, tenint en compte els moviments ciutadans i com es relacionen i es vinculen entre si. Xarxes i democràcia són dos elements que es troben al rovell de l’ou dels debats actuals i que tenen una incidència directa en el món municipal. Programa 10’00 - 11’30 h: Presentació del curs. La participació en xarxa. Concepte i abast. Identificar l’acció, el subjecte i la interfície 11’30 - 12’00 h: Pausa 12’00 - 13’00 h: El pes de les xarxes en la democràcia participativa. En quin ecosistema ens movem: el mapeig 13’00 - 14’00 h: Noves formes de participació dels ciutadans en l’esfera pública i en les polítiques culturals en particular. Anàlisi dels missatges Docents Simona Levi Directora de teatre, dramaturga, activista, promotora cultural i docent, nascuda a Itàlia viu a Barcelona des de l'any 1990. És activista destacada dels moviments socials europeus en l'àmbit de la llibertat d'expressió i d'informació, els drets digitals, la lliure circulació de la cultura i el coneixement, l'ús estratègic de les eines digitals per a l'acció col·lectiva, la rendició de comptes de les institucions, i la lluita contra la corrupció i la desinformació. Produït per TV3 dins del seu cicle Sense Ficció, l'any 2021 David Fernández de Castro y Bettina Walter van realitzar el documental L’excletxa sobre la seva feina en l'àmbit de drets democràtics i digitals. Va ser impulsora de les plataformes ciutadanes Xnet, FCForum, 15MpaRato i del Grup Ciutadà contra la Corrupció, i l'any 2018 va coordinar l'Informe #FakeYou : Gobiernos, partidos políticos, medios de comunicación, corporaciones, grandes fortunas: monopolios de manipulación de información y amenazas a la libertad de expresión', del qual es publicaria posteriorment un llibre. Des de l'any 2008, fomenta les llicencies lliures per millorar l'accés a la cultura, la informació i el coneixement en l'era digital, així com diverses propostes de reforma legislativa. Actualment dirigeix el Postgrau en Tecnopolítica i Drets en l'Era Digital a la Universitat de Barcelona. En aquest enllaç, podeu trobar una entrevista realitzada per Xavier Graset al programa Més324 l'any 2020. ENTREVISTA SIMONA LEVI (CERC) (PREINSCRIPCIONS TANCADES) nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:08
agendadiba401123659 L’organització d’activitats literàries des dels municipis 2024-02-12 10:00:00 2024-02-12 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/l-organitzacio-d-activitats-literaries-des-dels-municipis +34934022565 oerc.formacio@diba.cat Pati Manning (c. Montalegre, 7 - Barcelona) Pati Manning (c. Montalegre, 7 - Barcelona) 41.3842358,2.1638979 1 Presencial (CERC) Els ajuntaments estan realitzant un gran desplegament d’activitats relacionades amb la literatura, tot promovent presentacions, recitals i rutes, així com la reivindicació d’autors traspassats i la potenciació de la literatura més jove. Però crear activitats literàries implica aturar-se en una sèrie de qüestions que s’han de tenir en compte de manera ineludible, com ara dialogar amb els agents culturals del municipi, amb les llibreries, amb les biblioteques i amb els lectors i lectores del municipis, que poden estar associats o bé formar part de clubs de lectura. I també comporta parlar amb persones que poden actuar de prescriptors. A banda d’aquests elements també és necessària una informació constant i gairebé diària sobre el que s’està coent en el món literari. Més enllà del soroll de les xarxes cal un treball conjunt amb tots els agents esmentats anteriorment per cenyir-se a criteris de qualitat i de potenciació de la literatura i dels seus creadors. Dins de les activitats literàries els recitals poètics ocupen un lloc destacat i han proliferat per tot el territori, de vegades en forma de festivals que incloent també altres arts, principalment la música. Tot això ens ho explicaran Míriam Cano i Clara Saperes. Objectius Incidir en la importància de la lectura en la nostra societat Determinar el paper de primer ordre dels agents culturals per tal de dinamitzar la lectura i la creació d’activitats literàries en els municipis Detallar els passos que cal tenir en compte a l’hora de crear activitats literàries i recitals Concretar aspectes organitzatius de les activitats literàries, des del pressupost a les col·laboracions i detalls tècnics Aportar recursos per tal de fomentar la lectura entre la població, especialment entre els joves Continguts Les activitats literàries i els recitals Què cal fer per programar activitats literàries? La col·laboració amb els agents del municipi Els festivals de literatura: com singularitzar-los El suport a la creació literària des dels municipis Fent que augmenti l’interès per la literatura: propostes i estratègies PROGRAMA DOCENTS Clara Saperas és fundadora i directora de Tramoia Produccions Culturals, una entitat de serveis culturals que treballa sobretot en l'àmbit de la literatura, el foment de la lectura i la divulgació del patrimoni literari contemporani. L'entitat compta amb una àmplia visió i experiència consolidada participant en esdeveniments i programes relacionats amb el fet literari arreu del territori català. A mode d'exemple, coordina i programa el cicle Poesia als Parcs, de la Diputació de Barcelona, des de 2015, però també ha treballat en esdeveniments de referència com el Festival Mot, la Mostra d'espectacles literaris, Litterarum o múltiples programacions vàries en el marc de biblioteques i altres equipaments. Tramoia estableix aliances i complicitats amb altres agents, investiga formats innovadors i vincula disciplines artístiques, llenguatges creatius i àrees de pensament, per tal d’arribar a públics diversos, millorar l’experiència i fidelitzar els habituals. Míriam Cano (Molins de Rei, 1982) és periodista i escriptora. Ha publicat tres poemaris: Buntsandstein (Viena, 2013), guanyador del premi Martí Dot 2012, Ancoratge (Terrícola, 2016) i Vermell de Rússia (Labreu, 2020) i el conte 'La Comuna de París' dins el volum conjunt Cremen Cels (LaBreu edicions, 2017) amb Martí Sales i Antònia Vicens. Ha traduït una selecció de poemes d'Emily Dickinson (Edicions Poncianes, 2017), Cartes a un Amic Alemany, d'Albert Camus ( Lleonard Muntaner Ed., 2019), Bluets, de Maggie Nelson (L'Altra 2021) i Una Onada, de John Ashbery (Lleonard Muntaner, 2022). Ha col·laborat en diversos mitjans culturals catalans com a articulista i periodista literària i és co-directora de l'Escola Bloom. ENTREVISTA A MÍRAM CANO nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba401124696 Espai claustre amb Esteve Plantada: La cultura com a prioritat: per què hem de situar la cultura al capdavant de tot? 2024-03-05 10:00:00 2024-03-05 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/espai-claustre-amb-esteve-plantada-la-cultura-com-a-prioritat-per-que-hem-de-situar-la-cultura-al-capdavant-de-tot- +34934022565 oerc.formacio@diba.cat Pati Manning (c. Montalegre, 7 - Barcelona) Pati Manning (c. Montalegre, 7 - Barcelona) 41.3843602,2.1662459 1 Presencial (CERC) Que la cultura hauria de situar-se com una de les prioritats de qualsevol govern, juntament amb l’educació, és una asserció que ben pocs tècnics i tècniques culturals contradirien. Però any rere any el món de la cultura veu com els pressupostos són reduïts i en canvi les qüestions a atendre augmenten de manera exponencial. Lluny de la petjada que la Mancomunitat i la República atorgaren a la cultura, avui dia hem relegat el seu abast a xifres sovint irrisòries i incapaces d’actuar com a revulsiu. Aquest Espai Claustre està dissenyat per debatre la importància que ha de tenir la cultura en les nostres vides, de manera que passi a ser considerada com un dret essencial i com un conjunt de serveis de primer ordre per a la ciutadana. Això té a veure en primer lloc amb els pressupostos que s’hi destinen, però també amb les prioritats que cal cobrir i atendre amb aquests diners. Per capgirar la situació és essencial entendre d’on venim, quines polítiques culturals s’han seguit fins al moment i quines n’han estat les prioritats. Però sobretot hem de saber cap a on anem i sobretot quins objectius volem assolir per als nostres municipis i per al conjunt del país. Objectius Posar èmfasi en la necessitat de situar la cultura com a prioritat de les polítiques públiques Detallar el procés històric de les polítiques culturals pel que fa a les prioritats d’inversió Remarcar perquè és important que la cultura sigui considerada un dels eixos bàsics de la societat i no pas un aspecte menor Incidir en la necessitat d’establir pressupostos racionals i equilibrats en el marc de la cultura, per tal d’atendre’n totes les necessitats Debatre el paper dels drets culturals en el context actual Continguts La cultura com a centre de les polítiques públiques. Com es pot revertir la situació actual? Les polítiques culturals i les seves prioritats al llarg dels últims decennis Criteris d’eficàcia i eficiència en els pressupostos públics La necessitat d’introduir la cultura en el centre dels discursos i les polítiques públiques La cultura en els nostres municipis: en quin punt som? Per un nou pacte cultural: objectius i estratègies DOCENT Esteve Plantada (Granollers, 1979) és poeta, periodista cultural, crític de cinema i professor del Màster de Periodisme Literari (UAB), on imparteix l’assignatura d’Assaig i Prosa d’idees, i professor de poesia a l’Escola Bloom. També ha estat docent a l’Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès i al Laboratori de Lletres. Com a periodista literari, ha fet d’articulista, cronista, entrevistador i crític, especialitzat en llibres i cinema. Actualment, és crític cinematogràfic del setmanari El Temps, col·laborador a El Món a Rac1 i responsable de l’espai “Literatures” del programa Connecticat (La Xarxa TV). Ha estat cap de Cultura de NacióDigital (2014-2018), director de la revista The Barcelona Review (2007-2008), impulsor de paperllull, la revista digital de l’Institut Ramon Llull, i ha exercit la crítica a: El Punt Avui, Núvol, Barcelona Metròpolis o Caràcters. He estat editor i fundador d’Edicions Terrícola, membre organitzador del cicle Versos Lliures, i teclista d’Els Nens Eutròfics. Ha publicat diversos llibres de poesia, entre els quals: 'A l’ombra dels violins' (1997, Premi Amadeu Oller), 'Fosca Límit' (2015, premi a Millor poemari de l’any segons Llegir.cat), 'Big Bang Llàtzer' (2016, premi Pare Colom de poesia mediterrània) o 'Rastre quimera' (2022, premi Rosa Leveroni). www.esteveplantada.cat ENTREVISTA A ESTEVE PLANTADA nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba401124588 Disseny de projectes culturals per a la transformació social 2024-02-27 09:00:00 2024-02-27 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/disseny-de-projectes-culturals-per-a-la-transformaci%C3%B3-social +34934022565 oerc.formacio@diba.cat Pati Manning (c. Montalegre, 7 - Barcelona) Pati Manning (c. Montalegre, 7 - Barcelona) 41.3842358,2.1638979 1 Presencial (CERC) Tots tenim molt present que s’han de crear projectes culturals consistents i ben elaborats. Però no sempre tenim en compte que aquests projectes han d’estar adreçats a bastir una veritable transformació social, capaç de mobilitzar agents culturals, institucions i ciutadans en una acció que tingui en compte la comunitat i que treballi al seu servei. La cultura ha de jugar un paper de mobilització i de transformació de la societat, accentuant el seu caràcter de revulsiu. En aquest paper és del tot oportú parlar de drets culturals, d’igualtat, d’equitat i d’accessibilitat a la cultura. I d’altra banda hem de pensar també en la relació indestriable i necessària que s’estableix entre la cultura i l’educació. A partir d’aquests preliminars el curs s’endinsarà en el disseny de projectes culturals amb voluntat transformadora, tot mostrant casos d’èxit i bones pràctiques, sense obviar els fracassos que s’han produït també en el camí. Alhora s’abordarà l’avaluació dels processos i l’impacte a les nostres realitats, tot mostrant exemples d’implementació als municipis de referència. Objectius Exposar la importància de construir projectes culturals que tinguin com a objectiu la transformació social Establir els vincles entre la cultura i l’educació en les polítiques culturals, i en els projectes en particular Subratllar el caràcter clau de la ciutadania en la planificació cultural Detallar com es crea un projecte amb vocació social Mostrar bones pràctiques i exemples de projectes socials i culturals arrelats als municipis Continguts Crear projectes culturals: finalitats i objectius que s’han de tenir en compte La cultura i l’educació com a eixos de transformació social Treballant amb la comunitat i els agents: un concepte clau Projectes i bones pràctiques en la confluència de la cultura i la transforació social Què cal tenir en compte per fer un projecte que incideixi en la nostra realitat i sigui capaç de transformar-la? Avaluant els nostres èxits i fracassos PROGRAMA DOCENT Helena Minuesa Llicenciada en Humanitats i màster en Gestió del patrimoni cultural, treballa actualment com a tècnica de cultura al Centre d’Estudis i Recursos Culturals (CERC). Ha liderat durant més de 14 anys el servei pedagògic dels Museus de Sant Cugat, especialitzant-se en el disseny de propostes que parteixen de l’equitat i la inclusió com a condició sine qua non de la pràctica cultural. D’entre elles, destaquen projectes artístics per vèncer l’estigma de la discapacitat, combatre la soledat de persones que han patit violència o capgirar l’estat establert dels relats més conservadors de la cultura. Ha impartit formació a mida sobre mediació patrimonial i acció cultural en diverses institucions, entre les quals destaquen l'Escola EFA (Associació d'empreses del Lleure, l'Educació i la Cultura) o el Memorial Democràtic de la Generalitat de Catalunya, entre d'altres. Aposta clarament per una mirada de la cultura el més àmplia possible, entenent-la com a activadora, generadora i còmplice de la pau social. (PREINSCRIPCIONS TANCADES) nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba387590420 Els plans estratègics de cultura: creació, desenvolupament, i avaluació 2023-06-20 10:00:00 2023-06-20 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/els-plans-estrat%C3%A8gics-de-cultura-creaci%C3%B3-desenvolupament-i-avaluaci%C3%B3 +34934022565 oerc.formacio@diba.cat c. Montalegre, 7/ 08001 - Barcelona c. Montalegre, 7/ 08001 - Barcelona 41.3955350,2.1575980 1 Presencial (CERC) Planificar és una necessitat per a qualsevol municipi i les polítiques culturals ja tenen una certa tradició, conceptual i empírica, en aquest camp. Però què vol dir elaborar un pla estratègic? Què comporta? Quins vincles, deures i drets atorga a la ciutadania? Quin és el paper de l’ajuntament en tot aquest procés? El curs vol donar resposta a aquests interrogants i incidir també en el paper dels agents culturals en la definició i elaboració dels plans estratègics. Igualment, cal tenir en compte els equipaments culturals, la seva definició i també la seva adequació als objectius culturals dels municipis. Un Pla Estratègic també comporta dialogar amb persones representatives d’àmbits no estrictament culturals, però que tenen punts de contacte amb el nostre àmbit. I un pla, per últim, també requereix d’una sèrie de punts que el desenvolupin, així com d’una correcta avaluació. Tots aquests elements no poden ser passats per alt en el moment de redactar un Pla Estratègic. El curs, a més, vol donar eines als municipis sobre com elaborar el seu propi pla, i quins passos cal seguir en aquest procés complex. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:08
agendadiba380780348 Els centres d’educació ambiental i la cultura. Cap a una estratègia unitària 2023-03-16 09:00:00 2023-03-16 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/els-centres-d-educaci%C3%B3-ambiental-i-la-cultura.-cap-a-una-estrat%C3%A8gia-unit%C3%A0ria +34934022565 oerc.formacio@diba.cat Montalegre, 7 / 08001 - Barcelona Montalegre, 7 / 08001 - Barcelona 41.3843602,2.1662459 1 Presencial (visita al Museu del Ter de Manlleu) Important: la Jornada tindrà lloc al Museu del Ter de Manlleu. S’habilitarà un transport que sortirà del CERC (Montalegre, 7) a les 8’15 del matí. Cada vegada més els centres mediambientals, encarregats de la divulgació dels espais naturals en què es troben, o bé d’aquells espais situats en la proximitat de la seva ubicació, inclouen propostes culturals en el seu enfocament. La cultura és una eina de primer ordre a l’hora de facilitar l’acostament de la població al medi ambient, a través de valors com la sensibilització i la consciència de la població, sempre a través d’una sèrie de missatges que refermen la connexió entre la cultura i la natura. Incloure la cultura en les programacions dels centres mediambientals implica treballar també de manera transversal, buscant objectius compartits, tasques comunes i també noves complicitats. Aquest curs vol ser una entrada en aquest món complex, però que ja és una realitat en la configuració diària dels centres mediambientals, que han de treballar cada cop més, de manera estreta, amb els centres culturals. Programa 16 de març 9'30 - 11’30 h : ‘La confluència entre la cultura i l’educació mediambiental en els equipaments. On som i què cal fer encara?’. Helena Barracó, cap d’educació ambiental de l’ajuntament de Barcelona 11’30 - 12’00 h: Pausa (es comptarà amb servei de càtering 12'00 - 14’30 h: El Museu del Ter: un equipament en la confluència entre el medi ambient i la cultura (la intervenció inclou la visita del Museu). Carles Garcia, director del Museu del Ter Docents Helena Barracó Ambientòloga i cap d’educació ambiental de l’Ajuntament de Barcelona. Interessada per l’Ecologia Urbana i les ciutats sostenibles, va treballar a la xarxa de ciutats ICLEI-Local Governments for Sustainability quan a Europa s’estaven impulsant les agendes locals 21. Des de l’any 2000 treballa a l’Ajuntament de Barcelona, a l’Àrea de Medi Ambient i Serveis Urbans, desenvolupant tasques diverses: impulsant l’ambientalització interna amb el programa Ajuntament+Sostenible, treballant en l’àmbit de la prevenció de residus i coordinant els indicadors de sostenibilitat, entre d’altres. Des del 2017 coordina els equipaments i programes dedicats a estendre la cultura de sostenibilitat i l’acció climàtica a Barcelona. Carles García Hermosilla Llicenciat en Geografia i Història (especialitat Antropologia) i Màster en Museologia i Gestió del Patrimoni Cultural per la Universitat de Barcelona. Ha treballat en diversos projectes de l’àmbit de la gestió del patrimoni cultural i els museus. Des de l’any 2004 dirigeix el Museu del Ter a Manlleu (Osona), que es defineix com un museu de territori i societat que treballa atent al seu entorn i promovent la participació i la implicació de la ciutadania. (PREINSCRIPCIONS TANCADES) nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:08
agendadiba424886967 XXXVII Jornada de la Xarxa de Museus Locals 2025-11-12 09:30:30 2025-11-12 18:00:00 Jornada anual que posa el focus en temes de l’àmbit museístic i patrimonial per a conèixer i debatre amb especialistes del país i d’arreu: un punt de trobada ineludible per a tot el sector professional que treballa a l'entorn del patrimoni cultural i els museus. https://www.diba.cat/web/agenda/-/xxxvii-jornada-de-la-xarxa-de-museus-locals 1 2025; Formació de la Xarxa de Museus Locals 2025; formacio_de_la_xarxa_de_museus_locals Presencial i en línia nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba418552615 Cercle de dones [Santa Perpètua de Mogoda] 2024-10-01 00:00:00 2025-07-31 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/cercle-de-dones-santa-perpetua-de-mogoda- Casal Cívic Can Folguera. Carrer de Pablo Ruiz Picasso, 32, Santa Perpètua de Mogoda Casal Cívic Can Folguera. Carrer de Pablo Ruiz Picasso, 32, Santa Perpètua de Mogoda 41.5313420,2.1867720 1 Entitats entitats Primer dimecres del mes de 19 a 20.30h. Organitza Casal Cívic Can Folguera Com funciona Treball adreçat a la gent gran per exercitar la memòria i mantenir-la en forma. Han participat usuaris de NEXES en el marc del seu Pla de Suport de 2023 amb gran satisfacció en base les seves necessitats i interessos. Objectius Compartir experiències entre la gent gran. Promocionar la creativitat i participació en dinàmiques d’agrupacions. Treballa la memòria amb exercicis d’estimulació cognitiva. Assistents Dirigit a persones grans nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba421149277 Equipaments culturals de proximitat. Visions en xarxa 2026-01-05 10:00:00 2026-01-07 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/equipaments-culturals-de-proximitat-visions-en-xarxa +34934022565 oerc.formacio@diba.cat Pati Manning - CERC (c. Montalegre, 7 - Barcelona) Pati Manning - CERC (c. Montalegre, 7 - Barcelona) 41.3843602,2.1662459 1 REPROGRAMAT PER L'ANY 2026 Els equipaments culturals actuen, de vegades, sense una política i una programació coordinada amb la resta de centres, amb la qual cosa es produeixen duplicacions, es malbaraten recursos i s’impedeix una visió integral de la cultura municipal i nacional. La coordinació entre equipaments culturals de proximitat requereix una visió municipal, però també necessita anar més enllà i buscar aquells equipaments territorials que comparteixen objectius, visions, estratègies i maneres de treballar. Per aquest motiu s’imposa, ara més que mai, un treball que faciliti la suma d’esforços i la implicació dels diferents centres per tal d’arribar millor a la població. Això vol dir compartir estratègies i maneres de fer, així com centrar-se de manera més efectiva en els objectius comuns dels diferents equipaments. També cal definir quin model d’equipaments culturals volem i quins objectius volem assolir. Aquest curs vol enfocar-se en aquesta necessitat i també en l’exposició de bones pràctiques que existeixen arreu del territori i que són exemplars clars d’una manera de fer i de funcionar que s’estendrà com més va més. Objectius Incidir en la necessitat del treball en xarxa en els equipaments culturals Determinar en què consisteix treballar en xarxa i quines implicacions té Subratllar la importància d’agrupar esforços entre els equipaments municipals Remarcar el paper de la coordinació i el fet de compartir informació i recursos Detallar les implicacions pel que fa a la programació i la gestió Mostrar bones pràctiques en el camp de les xarxes culturals Continguts La importància del treball en xarxa. Antecedents en el camp de la gestió cultural Què comporten les xarxes? Avantatges i problemes La necessitat de la coordinació i la transparència Estratègies per ser més forts. La integració territorial Exemples de gestió en xarxa. Com podem fer-ho? Bones pràctiques en el terreny de les xarxes culturals Els espais de participació La facilitació de l’ús i la gestió d’espais i locals El mecenatge i les fundacions Les plataformes ciutadanes i els grups socials nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-10-09 07:17
agendadiba409196785 Inauguració de la Gira de primavera de “Ciutats Defensores dels Drets Humans” a Caldes de Montbui 2024-04-08 17:00:00 2024-04-08 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/inauguracio-de-la-gira-de-primavera-de-ciutats-defensores-dels-drets-humans-a-caldes-de-montbui 41.6346785,2.1608109 1 Sala Noble de l’Espai Can Rius. Carrer del Pont, 3, 08140 Caldes de Montbui El dia 8 d’abril a la Sala Noble de l’Espai Can Rius se celebrarà l’acte inaugural de la gira de primavera del projecte “Ciutats Defensores dels Drets Humans”. Aquesta XIV edició abordarà, a través de les veus dels activistes, algunes de les reivindicacions més rellevants a escala mundial, des de la lluita pel dret a la pau a Palestina fins als drets dels pobles indígenes al Mèxic. Del 8 al 17 d’abril, amb motiu de la gira de primavera de Ciutats Defensores dels Drets Humans, set defensors i defensores dels drets humans procedents de Mèxic, Palestina, Israel, Kenya, Afganistan i Sàhara Occidental visitaran els municipis catalans per donar a conèixer la tasca que realitzen als seus llocs d’origen i per conscienciar la ciutadania sobre la importància de la defensa dels drets humans i el suport internacional a les seves lluites. Durant aquesta deu dies, s’organitzaran activitats de sensibilització i tallers a les escoles, trobades amb els mitjans locals, xerrades a centre cívics obertes a la ciutadania i reunions institucionals d’incidència política, amb l’objectiu de visibilitzar i acompanyar la tasca de les persones defensores dels drets humans i denunciar la persecució que pateixen. Per tal d’oficiar el començament de la gira, l’Ajuntament de Caldes de Montbui organitza un acte inaugural que tindrà lloc el dia 8 d’abril a les 17h30 a la Sala Noble de l’Espai Can Rius. L’acte estarà presidit per l’alcalde, Isidre Pineda Moncusí, i serà conduït i moderat per Núria Carné i Navarro, 1a tinenta d’alcalde i regidora Cooperació al Desenvolupament. Durant l’acte es donarà la benvinguda institucional als i les defensores convidades, que compartiran breument la seva història i rol com a activistes: Catalina Salazar, de Xile, Karima Shujazada, de l’Afganistan, Bisharo Ali, de Kenya, Sara López, de Mèxic, Yslem hijo del desierto, del Sàhara occidental, Mai Shanin de Palestina i Iris Gur d’Israel. A més, comptarem amb unes intervencions de Sara López sobre drets indígenes i ambientals i la seva lluita actual i de Bisharo Ali sobre drets i benestar de les nenes i de les dones i les polítiques de gènere i salut. L’acte serà acompanyant per unes interpretacions musicals a càrrec dels joves del municipi. Ciutats Defensores del Drets Humans és un projecte coordinat pel Fons Català de Cooperació al Desenvolupament i gestionat per la Comissió Catalana d’Acció pel Refugi amb la participació de 30 municipis i 8 institucions i entitats catalanes, i que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona, a través de l'Oficina de Cooperació al Desenvolupament. Els municipis catalans que formen part de la XIV edició són Barberà del Vallès, Begues, Caldes de Montbui, Castelldefels, Cornellà de Llobregat, Esplugues, Gavà, Girona, Granollers, Mataró, Molins de Rei, Mollet del Vallès, El Prat de Llobregat, Sabadell, Sant Boi de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, Santa Perpètua de Mogoda, Sant Cugat del Vallès, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Sant Pere de Ribes, Sant Vicenç dels Horts, Reus, Rubí, Terrassa, Tarragona, Viladecans, Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú. Més informació: https://ciutatsdretshumans.cat i https://www.caldesdemontbui.cat/ nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba415533841 Programa Gent Gran [Sant Andreu de la Barca] 2024-01-01 00:00:00 2024-12-31 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/programa-gent-gran-sant-andreu-de-la-barca- Casal de la Gent Gran Maria Aurèlia Campmany Passeig de la Generalitat, 0, Sant Andreu de la Barca Casal de la Gent Gran Maria Aurèlia Campmany Passeig de la Generalitat, 0, Sant Andreu de la Barca 41.4507530,1.9703360 1 Entitats entitats Segons activitats Organitza Creu Roja Baix Llobregat Com funciona Activitats programades amb inscripció al setembre de periodicitat trimestral. Participa de manera activa en la difusió del programa i/o en la oferta d’activitats. Objectius Oferir activitats diversificades a totes les persones grans del municipi. Assistents Dirigit a persones grans nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba417826022 Escola de vida [L'Hospitalet de Llobregat] 2024-01-01 00:00:00 2024-12-31 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/escola-de-vida-l-hospitalet-de-llobregat- Escola d’Adults Carrer del Llorer, 1, 'Hospitalet de Llobregat, Escola d’Adults Carrer del Llorer, 1, 'Hospitalet de Llobregat, 41.3677760,2.1118900 1 Entitats entitats Segons activitats Organitza Escola d'adults Com funciona Respondre als interessos i les necessitats formatives reals de la comunitat. La programació de les activitats no es realitza de manera unidireccional, però a la vegada defugim de l’oferta a la carta. L’oferta formativa i educativa és flexible i es defineix en el diàleg constant amb les persones que hi participen: primeres entrevistes, grups classe, tallers, tutories i altres moments quotidians. També s’incorporen propostes detectades per altres entitats i serveis del territori. Participa de manera activa en la difusió del programa i/o en la oferta d’activitats. Objectius Adaptar l'oferta formativa a les necessitats reals de la comunitat mitjançant el diàleg constant amb els participants. Incorporar propostes d'altres entitats i serveis del territori per enriquir l'oferta educativa. Assistents Dirigit a persones grans nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba418548643 Espai + 60 / Casal gent gran la Floresta [Sant Cugat del Vallès] 2024-01-01 00:00:00 2024-12-31 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/espai-60-/-casal-gent-gran-la-floresta-sant-cugat-del-valles- Llar del Jubilat de la Floresta Carrer Pearson, 36, La Floresta, Sant Cugat del Vallès Llar del Jubilat de la Floresta Carrer Pearson, 36, La Floresta, Sant Cugat del Vallès 41.4450240,2.0745670 1 Entitats entitats Segons activitats Organitza Ajuntament de Sant Cugat Com funciona Activitats trimestrals, sense inscripció formal. Cedeixen espais pel programa NEXES. Participa de manera activa en la difusió del programa i/o en la oferta d’activitats. Assistents Dirigit a persones grans nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba417826645 Associació Veïns Districte IV [L'Hospitalet de Llobregat] 2024-01-01 00:00:00 2024-12-31 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/associacio-veins-districte-iv-l-hospitalet-de-llobregat- Associació Veïns Districte IV Associació Veïns Districte IV 41.3670850,2.1104760 1 Entitats entitats Segons activitats Organitza Associació Veïns Districte IV Com funciona Participa de manera activa en la difusió del programa i/o en la oferta d’activitats. Objectius Promoure la participació i la cohesió entre els veïns per millorar la qualitat de vida al barri. Representar i defensar els interessos dels veïns davant les institucions públiques i altres entitats. Assistents Dirigit a persones grans nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba415535298 Programa Gent Gran [Viladecans] 2024-01-01 00:00:00 2024-12-31 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/programa-gent-gran-viladecans- Casal de la Unión Carrer del Dos de Maig, 41, Viladecans Casal de la Unión Carrer del Dos de Maig, 41, Viladecans 41.3178200,2.0125180 1 Entitats entitats Segons activitats Organitza Ajuntament de Viladecans Com funciona Activitats programades amb inscripció al setembre de periodicitat trimestral. Participa de manera activa en la difusió del programa i/o en la oferta d’activitats. Objectius Oferir activitats diversificades a totes les persones grans del municipi. Assistents Dirigit a persones grans nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba418876756 Servei de Promoció a la Gent Gran [Terrassa] 2024-01-01 00:00:00 2024-01-01 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/servei-de-promocio-a-la-gent-gran-terrassa- Carrer de Sant Ildefons, 8, Terrassa Carrer de Sant Ildefons, 8, Terrassa 41.3955350,2.1575980 1 Entitats entitats Segons activitats Objectius Donar a conèixer recursos i activitats del municipi de més de 60 anys. Com funciona Actualització diària de les activitats de Terrassa. Participa de manera activa en la difusió del programa i/o en la oferta d’activitats. Assistents Dirigit a persones grans nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba415196451 Casal de la Gent Gran la Balconada [Manresa] 2024-01-01 00:00:00 2024-12-31 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/casal-de-la-gent-gran-la-balconada-manresa- Casal de la Gent Gran la Balconada Passeig de Sant Jordi de la Balconada, 14, 08243 Manresa. Casal de la Gent Gran la Balconada Passeig de Sant Jordi de la Balconada, 14, 08243 Manresa. 41.7175840,1.8426330 1 Diputació diputacio Segons activitats <p>Dirigit a persones grans</p> Organitza Casal de la Gent Gran la Balconada Com funciona Activitats anuals amb inscripció continua. Participa de manera activa en la difusió del programa i/o en la oferta d’activitats. Objectius Difusió i acompanyament adreçat a les persones grans. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba415533682 Programa Gent Gran [Cornellà de Llobregat] 2024-01-01 00:00:00 2024-12-31 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/programa-gent-gran-cornella-de-llobregat- Centre Cívic de Sant Ildefons Plaça de l'Església, 1, Cornellà de Llobregat. Centre Cívic de Sant Ildefons Plaça de l'Església, 1, Cornellà de Llobregat. 41.3554670,2.0705260 1 Entitats entitats Segons activitats Organitza Ajuntament de Cornellà: Centre Cívic Sant Ildefons Com funciona Activitats programades amb inscripció al setembre de periodicitat trimestral. Participa de manera activa en la difusió del programa i/o en la oferta d’activitats. Objectius Oferir activitats diversificades a totes les persones grans del municipi. Assistents Dirigit a persones grans nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba418547702 Creu Roja [Cerdanyola del Vallès] 2024-01-01 00:00:00 2024-12-31 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/creu-roja-cerdanyola-del-valles- Creu Roja Cerdanyola del Vallés Avinguda de la Creu Roja, 25, Cerdanyola del Vallès. Creu Roja Cerdanyola del Vallés Avinguda de la Creu Roja, 25, Cerdanyola del Vallès. 41.4940040,2.1494140 1 Entitats entitats Segons l’oferta de servei Organitza Creu Roja Cerdanyola del Vallés Com funciona Ofereixen un espai per a la realització d’activitats NEXES. Participa de manera activa en la difusió del programa i/o en la oferta d’activitats. Objectius Oferta de serveis per a les persones grans, voluntariat, acompanyaments presencials o telefònics. Connexió amb xarxa pública i privada del territori. Assistents Dirigit a persones grans nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba417299992 Creu Roja [L'Hospitalet de Llobregat] 2024-01-01 00:00:00 2024-12-31 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/creu-roja-l-hospitalet-de-llobregat- Creu Roja - Hospitalet de Llobregat C/ de la Riera del Canyet, 47,L'Hospitalet de Llobregat Creu Roja - Hospitalet de Llobregat C/ de la Riera del Canyet, 47,L'Hospitalet de Llobregat 41.3632730,2.0945100 1 Entitats entitats Segons oferta o activitats Organitza Creu Roja L’Hospitalet Com funciona Oferta d’acompanyament, d’activitats i de difusió. Participa de manera activa en la difusió del programa i/o en la oferta d’activitats. Objectius Acompanyaments presencials i ofertes d’activitats als usuaris. Assistents Dirigit a persones grans nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba417300943 Punt TIC [L'Hospitalet de Llobregat] 2024-01-01 00:00:00 2024-12-31 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/punt-tic-l-hospitalet-de-llobregat- Punt TIC Ctra. del Mig, 85, L'Hospitalet de Llobregat Punt TIC Ctra. del Mig, 85, L'Hospitalet de Llobregat 41.3565080,2.1092020 1 Entitats entitats Segons serveis Organitza Punts Òmnia. Generalitat de Catalunya Com funciona Destinat a tota la població, però amb gran presencia de serveis a persones grans. Gran equipament informàtic i ajuda personalitzada. Participa de manera activa en la difusió del programa i/o en la oferta d’activitats. Objectius Desenvolupar processos integrals de formació i difusió. Accés a noves tecnologies Assistents Dirigit a persones grans nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba417300955 Mossos d'Esquadra [L'Hospitalet de Llobregat] 2024-01-01 00:00:00 2024-12-31 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/mossos-d-esquadra-l-hospitalet-de-llobregat- Mossos d'Esquadra C. Teide, 99, L'Hospitalet de Llobregat. Mossos d'Esquadra C. Teide, 99, L'Hospitalet de Llobregat. 41.3695640,2.1064400 1 Entitats entitats Servei continu Organitza Comissaria de Mossos d’Esquadra de L’Hospitalet Com funciona S'encarrega de difondre el programa i oferir els seus serveis, a més de detectar situacions vulnerables i persones grans que puguin beneficiar-se'n. Participa de manera activa en la difusió del programa i/o en la oferta d’activitats. Objectius Detectar situacions de vulnerabilitat. Difondre els serveis del programa NEXES. Assistents Dirigit a persones grans nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba386269236 Gestió local de l’ús anòmal de l’habitatge 2023-04-17 12:00:00 2023-07-12 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/gesti%C3%B3-local-de-l-%C3%BAs-an%C3%B2mal-de-l-habitatge-1 On line, mitjançant videoformació amb el suport d’una Aula Virtual On line, mitjançant videoformació amb el suport d’una Aula Virtual 1 Sessions de videoformació: Dies 19,26 d’abril, 3,10,17,24 i 31 de maig, 7,14,21 i 28 de juny i 5 de juliol de 2023. <p>Personal tècnic de les administracions locals vinculats a la prestació de serveis locals d’habitatge</p> http://aplicacions.diba.cat/gestforma/public/cercaforma_ens_locals/resultats/detall.do?id=17157 Presentació És competència municipal vetllar pel bon ús del parc residencial del municipi. L’Ajuntament està facultat per a intervenir en les anomenades situacions d’utilització anòmala de l’habitatge, tal com estableix l’article 41 de la Llei 18/2007, de 28 de desembre, del dret a l’habitatge. L’Administració Local pot exercir les seves potestats d’inspecció i sanció davant de situacions com la desocupació permanent i injustificada d’un habitatge, la sobreocupació de l’immoble, les situacions d’infrahabitatge i ara també, amb l’entrada en vigor de la recent Llei 1/2023, davant de situacions d’ocupacions sense títol habilitant que alterin la convivència o l’ordre públic. L’objectiu de l’acció formativa que us presentem és revisar el marc normatiu regulador d’aquestes situacions d’utilització anòmala de l’habitatge, tot ajustant-se la intervenció municipal als límits imposats per la jurisprudència al respecte. Es facilitaran models documentals d’ordenances, reglaments, programes i expedients administratius relacionats amb les situacions anòmales de l’habitatge. Aquest curs s’impartirà en modalitat completament on line i s’estructurà en onze sessions de videoformació de dues hores i mitja de durada cadascuna i una darrera sessió pràctica en format presencial. Les sessions es complementaran amb una aula virtual de suport en la qual es compartiran els materials de cada sessió de videoformació. Comptarem amb l’equip docent format pels advocats especialistes en dret administratiu i habitatge Pablo Feu Fontaiña, Raimon Soler Renobell i Aleix Canals Compan. Programa 17/04/2023: Inici curs a l’Aula Virtual: Materials de suport i fòrum. Sessió 1 (19/04/2023): Introducció. Marc normatiu i jurisprudencial de les situacions anòmales. Sessió 2 (26/04/2023): La desocupació permanent de l’habitatge. Sessió 3 (03/05/2023): Mesures de foment per a la mobilització dels habitatges desocupats. Sessió 4 (10/05/2023): Mesures sancionadores contra la desocupació permanent d’habitatges. Sessió 5 (17/05/2023): Estratègies municipals davant de supòsits específics d’habitatges buits. Sessió 6 (24/05/2023): Intervenció municipal en les ocupacions d’immobles sense títol habilitant pel seu destí a habitatge (part I). Sessió 7 (31/05/2023): Intervenció municipal en les ocupacions d’immobles sense títol habilitant pel seu destí a habitatge (part II). Sessió 8 (07/06/2023): Intervenció municipal en les ocupacions d’immobles sense títol habilitant pel seu destí a habitatge (part III). Sessió 9 (14/06/2023): El deure de conservació. L’infrahabitatge i la sobreocupació. Sessió 10 (21/06/2023): Figures connexes d’intervenció en situacions d’ús anòmal de l’habitatge. Sessió 11 (28/06/2023): Altres problemàtiques en habitatge: desnonaments i assetjament immobiliari. Sessió 12 (05/07/2023): Experiències municipals. Taller pràctic. 12/07/2023: Finalització curs a l’Aula Virtual: Materials de suport i fòrum. Les inscripcions es realitzaran mitjançant l’aplicatiu Gestforma i la confirmació de la inscripció per part de la Diputació de Barcelona es farà per correu electrònic. Per motius logístics i de dinàmica de la sessió el nombre de places és limitat. Les sol·licituds seran ateses considerant l’adequació del perfil dels demandants i l’ordre de presentació de les sol·licituds. Per afavorir la participació del màxim d’assistents es podrà limitar l’assistència al curs a una persona per ens local. Tindrà preferència d’admissió el personal tècnic adscrit al servei d’habitatge d’aquells ens locals adherits a la Xarxa de Serveis Locals d’Habitatge. L’organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta. Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins el dia 10 d’abril de 2023 mitjançant el següent enllaç. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba433997572 Entorn urbà i salut: planejament urbanístic saludable 2025-09-18 00:00:00 2025-10-23 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/entorn_urba-salut-planejament Sessions presencials: 25 de setembre i 16 d'octubre Hora: 9:30 a 14:30 Recinte Escola Industrial – Edifici 25 aula S1 Sessions presencials: 25 de setembre i 16 d'octubre Hora: 9:30 a 14:30 Recinte Escola Industrial – Edifici 25 aula S1 41.3886000,2.1500000 1 Sessions online 18 de setembre i 1, 9 i 23 d'octubre Horari: 9:30 a 12:00 Presentació La Gerència de serveis d’Habitatge, Urbanisme i Activitats, a través del Servei d’Urbanisme forma part, des de fa anys, del grup de treball transversal corporatiu d’Entorn urbà i salut de la Diputació de Barcelona, des d’on es treballa, de manera transversal, amb diferents àrees de la Diputació pel foment d'entorns urbans saludables, aplicant la salut a totes les polítiques. En aquest context, dintre de l’itinerari formatiu del mateix nom (“Entorn Urbà i Salut”), i en el marc del Banc d’Accions Formatives de Diputació, el Servei d’Equipaments i Espai Públic ofereix des de fa alguns anys el curs “Edificació i espai públic saludable”, que aquest any es complementa amb aquest curs de “Planejament urbanístic saludable”, adreçat tant a tècnics municipals arquitectes/urbanistes com a d’altres professionals d’altres disciplines sectorials vinculades al disseny i planificació de l’entorn urbà. El curs es basa en el convenciment defensat per l’evidència científica de que la salut de les persones no depèn únicament de factors individuals, sinó que va més enllà fins i tot del sistema sanitari per se, ja que està condicionada per diferents factors del nostre entorn, com poden ser mediambientals, socials, econòmics, culturals, polítics, etc. Per aquesta raó l’entorn urbà, on cada dia viu un percentatge més elevat de la població mundial, és tan rellevant quan parlem de la salut de les persones. Cada dia disposem de més estudis que ho corroboren, i és per això que cal treballar des de les administracions per fer que aquest entorn urbà sigui un espai saludable on es pugui desenvolupar la vida quotidiana de les persones, entenent la salut com un estat integral de benestar alineada amb el concepte emergent de “One Health”. El disseny, planificació i gestió d’aquest entorn urbà correspon a la planificació i gestió urbanística, la qual a través dels determinants urbanístics de la salut impacta directament o indirectament sobre els indicadors de salut. És per això que aquest curs ofereix, en base a metodologies, eines i experiències de referència, el coneixement necessari als tècnics municipals del món de l’urbanisme i les seves temàtiques sectorials, per tal que puguin incloure el vector salut en els instruments de planificació urbana, molt especialment els de planejament urbanístic (inclosos els instruments de gestió i execució) que es gestionen des dels serveis tècnics locals. Programa Sessió 1. Salut urbana vs. Urbanisme saludable (on line) Sessió 2. Metodologia i eines (1) (presencial) Sessió 3. Metodologia i eines (2) (on line) Sessió 4. Metodologia i eines (3) (on line) Sessió 5. Experiències (1) (presencial) Sessió 6. Experiències (2) i futur (on line) Destinataris Tècnics municipals. Atesa l’orientació del curs, aquest va adreçat al personal de les administracions amb experiència en la temàtica objecte del curs, especialment, tècnics municipals arquitectes/urbanistes i altres professionals de les disciplines sectorials de l’acció urbanística. Inscripcions Per motius logístics i de dinàmica de la sessió el nombre de places és limitat. Les sol·licituds seran ateses considerant l'adequació del perfil dels demandants i l'ordre de presentació de les sol·licituds. Per afavorir la participació del màxim d’assistents es podrà limitar l’assistència al curs a una persona per ens local. L’organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta. Es requereix validació/autorització a Gestforma de la persona Responsable Municipal de Formació a cada ens públic. Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins el 24 de juliol mitjançant el següent enllaç. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-09-23 16:42
agendadiba438354622 Protecció de la legalitat urbanística 2025-10-22 00:00:00 2025-11-12 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/protecci%C3%B3-de-la-legalitat-urban%C3%ADstica-1 Aula S6. Edifici 25 Recinte Escola Industrial. C/Comte d’Urgell, 187, Barcelona Aula S6. Edifici 25 Recinte Escola Industrial. C/Comte d’Urgell, 187, Barcelona 41.3882800,2.1479660 1 Sessions presencials 22 i 29 d’octubre i 5 i 12 de novembre Presentació La Diputació de Barcelona és una entitat de govern local que treballa conjuntament amb els ajuntaments per impulsar el progrés i el benestar de la ciutadania. L’acció urbanística és una activitat de gran transcendència en el dia a dia dels governs locals. Hi conflueixen, si més no, un ampli conjunt de competències a exercir, una complexitat tècnica i jurídica notables i la concurrència en la matèria d’interessos i responsabilitats rellevants. Des de la Gerència de Serveis d’Habitatge, Urbanisme i Activitats de l’Àrea d’Urbanisme, Habitatge i Regeneració urbana s’organitza aquest cicle de tres cursos amb l’objectiu d’aprofundir en les matèries d’urbanisme, planejament urbanístic, gestió i el règim d’intervenció i protecció de la legalitat urbanística. El curs que tot seguit presentem, és el tercer curs del cicle, dedicat als temes regulats al Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística. El curs té per objecte el coneixement bàsic i integral del contingut del reglament sobre protecció de la legalitat urbanística i la seva aplicació a qüestions concretes de l’acció urbanística local. Al llarg de les quatre sessions programades, que abordaran successivament els diferents blocs temàtics del reglament, es farà un repàs sistemàtic de la regulació normativa de cada bloc vinculant-los amb problemàtiques específiques que apareixen en el dia a dia de l’activitat desenvolupada des dels ajuntaments. En aquest curs els ponents exposaran els continguts teòrics acompanyats de casos pràctics amb la participació activa dels assistents. En quant al format, aquest curs és presencial i amb un límit de 40 inscripcions. Programa Sessió 1. Intervenció en l’ús del sòl i en l’execució de les obres: llicències urbanístiques i comunicacions prèvies. Sessió 2. Procediment de restauració de la legalitat urbanística vulnerada. Revisió de títols administratius habilitants nuls i anul·lables. Sessió 3. El deure de conservació urbanística: Ordres d’execució, inspeccions tècniques d’edificis i supòsits de ruïna i figures connexes. Sessió 4. Procediment sancionador urbanístic: infraccions urbanístiques, responsabilitat i sancions. Inscripcions Per motius logístics i de dinàmica de la sessió el nombre de places és limitat. Les sol·licituds seran ateses considerant l'adequació del perfil dels demandants i l'ordre de presentació de les sol·licituds. Per afavorir la participació del màxim d’assistents es podrà limitar l’assistència al curs a una persona per ens local. L’organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta. Es requereix validació/autorització a Gestforma de la persona Responsable Municipal de Formació a cada ens públic. Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins al dia 6 d’octubre en aquest enllaç. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-09-23 16:42
agendadiba406688201 Sessió informativa sobre la convocatòria de subvencions per a entitats 2024 2024-03-05 17:00:00 2024-03-05 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/sessio-informativa-sobre-la-convocatoria-de-subvencions-per-a-entitats-2024 41.3955350,2.1575980 https://www.diba.cat/web/sostenibilitat-social/entitats1 1 Diputació diputacio Sessió telemàtica El proper 29 de febrer està previst aprovar la nova convocatòria de subvencions per a entitats sense finalitat de lucre, per donar suport als projectes duts a terme per les entitats del Tercer Sector Social que treballen a la província de Barcelona. El proper dimarts 5 de març a les 17.00h durem a terme una sessió informativa online per presentar les principals novetats de la convocatòria. Per inscriure's i rebre l’enllaç de connexió, cal emplenar el següent formulari. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba404948631 Curs: Conservació preventiva a l’arxiu municipal 2024-10-17 10:00:00 2024-10-17 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/curs-conservacio-preventiva-a-l-arxiu-municipal Aula Plató (Pati Manning- Carrer Montalegre, 7- Barcelona) Aula Plató (Pati Manning- Carrer Montalegre, 7- Barcelona) 41.3843811,2.1664878 1 Jornades, congressos i seminaris; 2024; Formació de la Xarxa d'Arxius Municipals; Activitats organitzades per la Diputació de Barcelona jornades_congressos_i_seminaris; 2024; formacio_de_la_xarxa_darxius_municipals; activitats_organitzades_per_la_diputacio_de_barcelona Termini inscripcions: fins omplir aforament aula. <p>Serà necessària la validació del referent de formació del vostre Ajuntament per a què la inscripció sigui vàlida.</p> https://aplicacions.diba.cat/gestforma/public/cercaforma_ens_locals/resultats/detall.do?id=20151 Objectiu del curs: Donar a conèixer en què consisteix la conservació preventiva als arxius municipals. Continguts: Principis de la conservació preventiva. Mesures. Tipus d’intervenció. Manteniment. Exemples. El curs serà impartit per: -Marta Gabernet Solé, tècnica del Laboratori de Conservació-Restauració de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba421674716 I Foro TIC de Diputacions Provincials 2024-11-26 00:00:00 2024-11-26 23:59:59 Jornada per compartir experiències en diferents àmbits de treball relacionats amb l’administració pública. https://www.diba.cat/web/agenda/-/i-foro-tic-de-diputacions-provincials Sevilla Sevilla 1 Personal directiu professional; Bon Govern, Transparència i Participació; Salgado Páez, Josep Miquel personal_directiu_professional; bon_govern_transparencia_i_participacio; salgado_paez_josep_miquel Tot el dia <p><strong>Per part de la Diputació de Barcelona:</strong></p> <ul style='margin-left: 40px;'> <li>Josep Miquel Salgado Páez, cap del Gabinet d'Innovació, Integritat i Transformació Digital Local</li> </ul> nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba399684431 Assistència a la fira de Turisme WTM de Londres 2023-11-06 00:00:00 2023-11-07 23:59:59 Participació de la Gerència de Serveis de Turisme a la fira. https://www.diba.cat/web/agenda/-/assist%C3%A8ncia-a-la-fira-de-turisme-wtm-de-londres 93 402 29 75 trigueroam@diba.cat ExCel de Londres- Royal Victoria Dock, 1 Western Gateway, London E16 1XL, Regne Unit ExCel de Londres- Royal Victoria Dock, 1 Western Gateway, London E16 1XL, Regne Unit 1 Turisme; Àrea de Desenvolupament Econòmic i Turisme; Alta direcció i gerents; Desenvolupament Econòmic i Turisme; Bravo Letelier, Soledad Paula; Viatge; Altres; Activitats recomanades NO participades per la Diputació de Barcelona turisme; area_de_desenvolupament_economic_i_turisme; alta_direccio_i_gerents; desenvolupament_economic_i_turisme; bravo_letelier_soledad_paula; viatge; altres; activitats_recomanades_no_participades_per_la_diputacio_de_barcelona Tot el dia <p><span style='font-size:11.5pt'><span style='font-family:Arial'>- Soledad Bravo, gerenta de Serveis de Turisme</span></span></p> <p><span style='font-size:11.5pt'><span style='font-family:Arial'>- Anna Sánchez, cap de l'Oficina de Màrqueting Turístic</span></span></p> <p>- Isabel Ruiz, tècnica de turisme</p> nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba381036323 Capacitació drogues C.C Baix Llobregat 2023-03-15 10:00:00 2023-03-22 14:00:00 Capacitació adreçada a professionals del Consell Comarcal del Baix Llobregat. Cal inscripció prèvia. https://www.diba.cat/web/agenda/-/capacitaci%C3%B3-a-professionals-municipals-en-mat%C3%A8ria-de-drogodepend%C3%A8ncies-en-adolescents-i-joves spott@diba.cat Seu del Consell Comarcal del Baix Llobregat. N-340, km 1249, 08980 Sant Feliu de Llobregat Seu del Consell Comarcal del Baix Llobregat. N-340, km 1249, 08980 Sant Feliu de Llobregat 41.3796481,2.0563695 1 Gratuït Edvard Nalbantjan / Shutterstock Total: 8h lectives 30 places Oferta formativa sobre prevenció i detecció de les drogodependències en adolescents i joves. L'objectiu general de la capacitació és dotar als i les professionals municipals d’eines per tal de reforçar la seva capacitació tècnica en l’abordatge d'adolescents i joves en situació de risc per consum de drogues i a les seves famílies. Amb la col·laboració de l'entitat Promoció i Desenolupament Social (PDS). nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:08
agendadiba418876776 Cafè del dol [Terrassa] 2024-01-01 00:00:00 2024-12-31 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/cafe-del-dol-terrassa- Passeig del Vint-i-dos de Juliol, 23, Can Boada, Terrassa Passeig del Vint-i-dos de Juliol, 23, Can Boada, Terrassa 41.5664080,1.9974030 1 Entitats entitats Un cop al mes. Hora a determinar Qui organitza Associació 'Els Dols' Com funciona Espai adreçat a tota la població per a tractar el dol davant pèrdues personals. Participa de manera activa en la difusió del programa i/o en la oferta d’activitats. Objectius Proporcionar un espai per a parlar sobre la vida i la mort Assistents Dirigit a persones grans nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba418879816 Acompanyament continuat [Terrassa] 2024-01-01 00:00:00 2024-12-31 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/acompanyament-continuat-terrassa- Creu Roja - Territorial Carrer de Fra Bonaventura Gran, 10, Terrassa Creu Roja - Territorial Carrer de Fra Bonaventura Gran, 10, Terrassa 41.5653370,2.0057070 1 Entitats entitats Un cop per setmana (l’horari varia depenent de cada persona beneficiària) Organitza Creu Roja Terrassa Com funciona Acompanyament que es fa un cop per setmana al domicili de la persona. Es un acompanyament emocional. També es pot fer un passeig. Han participat usuaris de NEXES en el marc del seu Pla de Suport de 2023 amb gran satisfacció en base les seves necessitats i interessos. Objectius Fomentar l’activitat física i el benestar emocional de l’usuari. Treballar sobre la psicomotricitat adaptada a les necessitats de l’usuari, generant una millora en les seves aptituds respecte les activitats de la vida diària. Assistents Dirigit a persones grans nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba418548879 Centre Cívic de les Planes [Sant Cugat del Vallès] 2024-01-01 00:00:00 2024-12-31 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/centre-civic-de-les-planes-sant-cugat-del-valles- Centre Cívic de les Planes Plaça del Coll de la Creu d'en Blau, 7, Sant Cugat del Vallès. Centre Cívic de les Planes Plaça del Coll de la Creu d'en Blau, 7, Sant Cugat del Vallès. 41.4338370,2.0938660 1 Entitats entitats Varia segons activitats Organitza Ajuntament de Sant Cugat Com funciona El taller de hàbits saludables dirigit per professionals sanitaris té com a objectiu educar els participants per fomentar canvis positius en el seu estil de vida cap a una millor salut a llarg termini. Assistents Dirigit a persones grans nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba418547569 Casal de Gent Gran de la Residència [Cerdanyola del Vallès] 2024-01-01 00:00:00 2024-12-31 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/casal-de-gent-gran-de-la-residencia-cerdanyola-del-valles- Casal de Gent Gran de la Residència Av. de Lesseps, 4, Cerdanyola del Vallès Casal de Gent Gran de la Residència Av. de Lesseps, 4, Cerdanyola del Vallès 41.4846700,2.1449330 1 Entitats entitats Varia segons les activitats Organitza Servei de residència assistida (Drets Socials) Com funciona Activitats anuals d’inscripció al setembre amb sortides i activitats esporàdiques. Disposen de canal informatiu. Participa de manera activa en la difusió del programa i/o en la oferta d’activitats. Objectius Oferta d’un catàleg d’activitats i sortides pels usuaris Assistents Dirigit a persones grans nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba418878438 Grup de caminar [Terrassa] 2024-01-01 00:00:00 2024-12-31 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/grup-de-caminar-terrassa- Cap de Salut Nord Av. del Vallès, 451, Terrassa Cap de Salut Nord Av. del Vallès, 451, Terrassa 41.5754760,2.0299260 1 Entitats entitats Varia segons l’activitat Qui organitza CAP Terrassa Nord. Consorci Sanitari de Terrassa Com funciona Des del Cap de Salut Nord de Terrassa, s’ha buscat promocionar i atendre a una necessitat bàsica com és l’activitat física diària per a un ple benestar de la persona. L’activitat consisteix doncs en crear grups de caminar per a fomentar la interacció entre els usuaris i generar un hàbit saludable entre ells. Els usuaris de NEXES estan en llista d’espera per poder participar en el marc del seu Pla de Suport de 2023 amb gran satisfacció en base les seves necessitats i interessos. Objectius Treballar la comunió entre persones grans. Realitzar activitats exteriors per una bona salut física i mental. Crear xarxes d’interacció entre els usuaris que hi participen. Assistents Dirigit a persones grans nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba415199282 Casal de la Gent Gran de Monistrol de Calders [Monistrol de Calders] 2024-01-01 00:00:00 2024-12-31 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/casal-de-la-gent-gran-de-monistrol-de-calders-monistrol-de-calders- Casal l’Espiga Carrer del Camp de Futbol, Monistrol de Calders Casal l’Espiga Carrer del Camp de Futbol, Monistrol de Calders 41.7603560,2.0163390 1 Entitats entitats Varia segons l’activitat <p>Dirigit a persones grans</p> Organitza Associació de la gent gran l’Espiga Com funciona Activitats programades amb inscripció continua de periodicitat anual. Participa de manera activa en la difusió del programa i/o en la oferta d’activitats. Objectius Cessió d’espais per a activitats adreçades a persones grans. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba415196621 Comunitats contra la Aïllament Social a la Catalunya Central [Manresa] 2024-01-01 00:00:00 2024-12-31 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/comunitats-contra-la-aillament-social-a-la-catalunya-central-manresa- Comunitats contra la Aïllament Social a la Catalunya Central Plaça del Salt, 2, 08241 Manresa Comunitats contra la Aïllament Social a la Catalunya Central Plaça del Salt, 2, 08241 Manresa 41.7228580,1.8286940 1 Diputació diputacio Varia segons l’oferta <p>Dirigit a persones grans</p> Organitza Comunitats contra la Aïllament Social a la Catalunya Central Com funciona Detecció i derivació d’usuaris amb sentiment de solitud de totes les edats. També ofereixen servei de voluntariat. Participa de manera activa en la difusió del programa i/o en la oferta d’activitats. Objectius Seguiment i acompanyament de persones del municipi amb situació de solitud. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba415200118 Creu Roja Moianès [Moià] 2024-01-01 00:00:00 2024-12-31 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/creu-roja-moianes-moia- Creu Roja Moianès N-141c, 51, 08180 Moià. Creu Roja Moianès N-141c, 51, 08180 Moià. 41.8103470,2.0938910 1 Entitats entitats Varia segons prestació de servei <p>Dirigit a persones grans</p> Organitza Creu Roja Moianès Com funciona Ofereix espais per a la realització d’activitats NEXES. Participa de manera activa en la difusió del programa i/o en la oferta d’activitats. Objectius Oferta de serveis per a les persones grans, voluntariat, acompanyaments presencials o telefònics. Connexió amb xarxa pública i privada del territori. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba378426355 Activitats regulades: Actualització. Decret 131/2022, de 5 de juliol, del Reglament de la Llei de facilitació de l'activitat econòmica 2022-11-16 10:00:00 2022-11-16 13:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/activitats-regulades-actualitzaci%C3%B3.-decret-131/2022-de-5-de-juliol-del-reglament-de-la-llei-de-facilitaci%C3%B3-de-l-activitat-econ%C3%B2mica 1 Videoformació Presentació El Reglament de la Llei de facilitació de l'activitat econòmica, aprovat pel Decret 131/2022 de 5 de juliol desplega el model de relació de les persones emprenedores i les persones titulars de les activitats econòmiques amb les administracions públiques previst a la llei. El total desplegament del Reglament comportarà un canvi de paradigma en el relacions entre empreses, administrats i administració, on la digitalització es converteix en un dels protagonistes així com la simplificació administrativa, l'accés a la pròpia informació per part de l'administrat i la facilitació de l'accés a la mateixa per part de totes les administracions que participen en els diversos tràmits que afecten la regulació de les activitats. Objectiu Proporcionar coneixements i resoldre dubtes sobre el Reglament de la Llei de facilitació de l'activitat econòmica. Ponents Es comptarà amb personal especialista en matèria d'activitats regulades, tant de la Diputació de Barcelona com de la Generalitat de Catalunya. - Sònia Pulido. Responsable Jurídica. Gerència d'Habitatge, Urbanisme i Activitats. Diputació de Barcelona. - Gaspar Valls. Director del programa GIA. Gerència d'Habitatge, Urbanisme i Activitats. Diputació de Barcelona. - Cristina Pruñonosa. Gerent de l'Oficina de Gestió Empresarial. Generalitat de Catalunya. - Natàlia Cantero. Coordinadora de tramitació electrònica de la Finestreta Única Empresarial. Generalitat de Catalunya. Destinataris Personal tècnic i administratiu dels ens locals que presta serveis al seu municipi en matèria d'activitats regulades. Inscripcions i programa Podeu consultar el programa adjunt i formalitzar la preinscripció fins el dia 10 de novembre en aquest enllaç. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba378686747 Sistemes de protecció passiva contra incendis (PPCI) dels edificis 2022-11-24 10:00:00 2022-12-01 13:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/sistemes-de-protecci%C3%B3-passiva-contra-incendis-ppci-dels-edificis 1 Videoformació Presentació La Gerència d'Urbanisme, Habitatge i Activitats organitza, amb l'Associació Clúster de seguretat contra incendis de Catalunya aquest curs amb l'objectiu de formar als tècnics municipals sobre la necessitat d'exigir una correcta instal·lació, certificació i manteniment dels productes de protecció passiva que s'instal·lin en edificis o infraestructures. Així com donar a conèixer als tècnics municipals la Guia de manteniment i bones pràctiques dels sistemes de protecció passiva contra incendis, i la Instrucció tècnica SP-136 de Certificació de productes de PPCI. Contingut Introducció a la protecció passiva contra incendis La instrucció tècnica complementària SP 136 Guies tècniques i altres documents de referència Reacció al foc Estructures portants Sistemes de sectorització Destinataris Personal tècnic de protecció civil, enginyers i altre personal tècnic dels ens locals. Inscripcions i programa Podeu trobar el programa detallat i fer efectives les vostres inscripcions fins el 17 de novembre al següent enllaç nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-05-18 17:17
agendadiba377169436 Seminari d’Actualització Urbanística 2022 2022-11-02 09:00:00 2022-12-01 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/seminari-d-actualitzaci%C3%B3-urban%C3%ADstica-2022-2 Sessió presencial 1 de desembre, Sala S7. Edifici 25. Recinte Escola Industrial. C/Comte d’Urgell, 187, Barcelona Sessió presencial 1 de desembre, Sala S7. Edifici 25. Recinte Escola Industrial. C/Comte d’Urgell, 187, Barcelona 1 Videoformació Zoom 2, 9,16 i 23 de novembre Presentació La Diputació de Barcelona és una entitat de govern local que treballa conjuntament amb ajuntaments i consells comarcals per impulsar el progrés i el benestar de la ciutadania i el desplegament de models territorials sostenibles. Des de la Gerència de Serveis d’Habitatge, Urbanisme i Activitats de l'Àrea d’Infraestructures i Espais Naturals us presentem, enguany en format híbrid (format virtual i sessió final presencial), el Seminari d’Actualització Urbanística una acció formativa l’objectiu de la qual és acollir aportacions i novetats d’interès en relació a l’acció urbanística local, que contribueixin a aprofundir en el coneixement disciplinar, incentivar la reflexió, el debat i l’intercanvi, i promoure el reciclatge i l’actualització dels tècnics locals que desenvolupen la seva activitat en aquest àmbit. El Seminari consisteix en un conjunt d’intervencions (a càrrec de responsables i professionals del sector públic o privat vinculats a la temàtica objecte de la seva intervenció) desenvolupades al llarg de quatre sessions on-line, integrades per dues ponències en una mateixa seqüència de blocs temàtics. Conclourà el seminari una última sessió presencial, integrada per una ponència inicial i una segona ponència amb taula rodona. Destinataris Tècnics municipals, atesa l’orientació del curs, aquest va adreçat al personal de les administracions amb reduïts coneixements i experiència en la temàtica objecte del curs. Inscripcions Per motius logístics i de dinàmica de la sessió el nombre de places és limitat. Les sol·licituds seran ateses considerant l'adequació del perfil dels demandants i l'ordre de presentació de les sol·licituds. Per afavorir la participació del màxim d’assistents es podrà limitar l’assistència al curs a una persona per ens local. L’organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta. Es requereix validació/autorització a Gestforma de la persona Responsable Municipal de Formació a cada ens públic. Podeu fer efectives les vostres inscripcions des de divendres 14 d’octubre fins dimecres 26 d’octubre mitjançant el següent enllaç. Programa Sessió 1: Urbanisme i Agenda urbana (on line). Dimecres 2 de novembre, 09:30 - 12:15h. Sessió 2: Urbanisme i Habitatge (on line). Dimecres 9 de novembre, 09:30 - 12:15h. Sessió 3: Urbanisme i Urbanitzacions residencials (on line). Dimecres 16 de novembre, 09:30 - 12:15h. Sessió 4: Urbanisme i Energies renovables (on line). Dimecres 23 de novembre, 09:30 - 12:15h. Sessió 5: Jornada cloenda (presencial). Dijous 1 de desembre, 09:30 - 13:30h. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-25 17:38
agendadiba404946783 Curs: La protecció legal del patrimoni cultural local 2024-09-25 00:00:00 2024-09-27 23:59:59 REPROGRAMAT A 2025 Curs per conèixer la informació bàsica sobre les diferents vies de protecció legal del patrimoni a salvaguardar. https://www.diba.cat/web/agenda/-/curs-la-proteccio-legal-del-patrimoni-cultural-local online online 41.3955350,2.1575980 1 Jornades, congressos i seminaris; 2024; Formació de la Xarxa de Museus Locals; Activitats organitzades per la Diputació de Barcelona jornades_congressos_i_seminaris; 2024; formacio_de_la_xarxa_de_museus_locals; activitats_organitzades_per_la_diputacio_de_barcelona Videoformació de 2h, durant 2 dies. <p>Direcció i personal tècnic dels museus de la XML</p> Objectius del curs: Introduir-se en els tipus de protecció legal del patrimoni cultural a Catalunya, històrics i vigents. Conèixer les afectacions de la legislació a escala local pel que fa a competències, obligacions i deures de les administracions, propietaris i ciutadans envers el patrimoni protegit. Continguts: Situació actual de la protecció legal del patrimoni cultural a Catalunya. Tipus de béns susceptibles de declaració i protecció: moble, immoble, immaterial, documental, bibliogràfic i natural. Marc legal: evolució i situació actual. Categories de protecció. BCIN, BCIL, béns catalogats. Procediment de declaració per a BCIN, BCIL i altres béns. Règim aplicable als béns integrants del patrimoni cultural català Altres tipus de protecció de béns patrimonials. Altres catàlegs. Professora: María del Agua Cortés Elía, tècnica de patrimoni cultural de l’OPC nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:07
agendadiba384871644 Disseny d'indicadors i de sistemes d'avaluació per a projectes estratègics 2023-04-13 09:00:00 2023-04-28 13:00:00 La Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació mitjançant l'Oficina Tècnica d'Estratègies per al Desenvolupament Econòmic organitza el taller Disseny d'indicadors i de sistemes d'avaluació per a projectes estratègics, que forma part d'un itinerari formatiu en format de 3 tallers que es pot cursar sencer o parcialment: Eines de diagnosi, anàlisi, creativitat i innovació per a projectes estratègics, Disseny d'indicadors i de sistemes d'avaluació per a projectes estratègics i Planificació eficient amb suport informàtic per a projectes estratègics. https://www.diba.cat/web/agenda/-/disseny-d-indicadors-i-de-sistemes-d-avaluaci%C3%B3-per-a-projectes-estrat%C3%A8gics-2 934 049 171 o.estrategiesde@diba.cat Sala Zoom Sala Zoom 1 Ajuntaments; Exposició virtual; Economia i treball; Àrea de Desenvolupament Econòmic i Turisme; Formació; Activitats organitzades per la Diputació de Barcelona ajuntaments; exposicio_virtual; economia_i_treball; area_de_desenvolupament_economic_i_turisme; formacio; activitats_organitzades_per_la_diputacio_de_barcelona Videoformació i en línia <p style='text-align: justify;'>Personal tècnic d'ens locals de les àrees de desenvolupament econòmic local i relacionades.</p> 20 http://aplicacions.diba.cat/gestforma/public/cercaforma_ens_locals/resultats/detall.do?id=16882 Objectius: Objectiu general: Millorar els sistemes d'avaluació de projectes assegurant la consecució (o no) dels objectius. Objectius específics: Repassar i reforçar els coneixements tècnics sobre avaluació. Aprendre les estratègies per sortejar els errors i obstacles més habituals. Conèixer i aplicar les tècniques de disseny de sistemes d'avaluació més confiables. Continguts: Les jerarquies dels objectius i el seu alineament. Les variables o paràmetres dels indicadors. Els I.V.O.s. Els mitjans de verificació. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2025-05-28 12:08
Estadístiques 2025
Agenda electes

Mitjana 2025: 38,49 consultes/dia

Sabies que...?

...pots personalitzar les consultes a la API amb diversos filtres?

La API ofereix tant filtres per modificar la cerca de les dades (operadors LIKE, AND, OR...) com filtres per tractar-ne el retorn (paginació, ordenació...).

Exemple: https://do.diba.cat/api/dataset/puntesports/camp-all-like/poliesportiu/ord-adreca_nom/desc