Detall - agendadiba438022936
Tipus de contingut: acte
| Dataset: agendageneral_ca
- ID
- agendadiba438022936
- Títol
- Estat i reptes pel reforç del Programa de Borses de mediació per al lloguer social
- Data d'inici
- 2025-09-30 09:30:00
- Data de finalització
- 2025-09-30 14:30:00
- Descripció
- Imatge
- Organitzadors
- Enllaç web
- https://www.diba.cat/web/hua/-/estat-i-reptes-pel-refor%C3%A7-del-programa-de-borses-de-mediaci%C3%B3-per-al-lloguer-social
- Telèfon
- Correu de contacte
- Nom del lloc
- Adreça
- Codi postal
- Nom del municipi
- Localització
- 41.3877410,2.1489892
- Web
- Col·laboradors
- Municipi
- Temes
- 1
- Etiquetes
- Categoria
- Relació amb el punt
- Preu
- Peu Imatge
- Durada
- Observacions d'horari
- Dies
- Tipus
- Públic
- Observacions
- Comarca
- Documentació
- Assistents
- Aforament
- Inscripció
- Cos
- PresentacióLa Xarxa de mediació per al lloguer social (en endavant XMLS) amb una trajectòria de més de vint anys com a programa d’intermediació en el mercat privat d’arrendament d’habitatges en favor del lloguer assequible, ha estat un programa pioner a l’Estat espanyol. Les Borses fomenten el lloguer a preu inferior al de mercat amb un baix cost per l’Administració, contribueixen a mobilitzar els habitatges desocupats i fomenten la rehabilitació del parc residencial privat, en cas que s’atorguin ajuts públics a la rehabilitació com a mesura de captació d’immobles per a reforçar el programa.Les Borses van arribar a tenir un gran èxit. Tanmateix, durant els darrers anys s’ha produït una pèrdua continuada en el número de contractes d’arrendament gestionats. Tot i això, el programa de Borses continuava gestionant a finals de 2024 i pel conjunt de Catalunya un total de 7.915 habitatges en lloguer (dels quals 4.042 a la demarcació de Barcelona, sense comptar els de Barcelona ciutat).L’objectiu d’aquesta edició dels Espais de la Xarxa de Serveis Locals d’Habitatge és posar en comú les conclusions a les que ha arribat el grup de treball format pels responsables de set Borses municipals i supramunicipals de la província de Barcelona que han analitzat l’estat actual de les Borses.Programa09.30-09.45 Presentació de l’Espai09.45-10.15 La Xarxa de Mediació per al Lloguer Social, a càrrec de Marta Eugènia Gonzàlez, directora de Programes Socials de l’Habitatge de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya10.15-10.45 Presentació de les conclusions del grup de treball sobre les Borses de mediació per al lloguer social, a càrrec de Marta Pradal Gómez, tècnica de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona10.45-11.45 Taula rodona dedicada a la conceptualització, la captació d’habitatge i comunicació de la BorsaXavier Anzano Bergua, director d’Habitatge de l’empresa pública municipal Prat EspaisAlberto Rodríguez Villarreal, director de l’Oficina Local d’Habitatge de ViladecansJoan Rodríguez Salinas, cap del Servei Comarcal d’Habitatge de l’Alt Penedès11.45-12.15 Descans12.15-13.15 Taula rodona dedicada a la gestió, el manteniment i els recursos necessarisMireia Prieto Poyato, tècnica de l’Oficina Local d’Habitatge de Vic:Raquel Pueyo Jeremias, cap del Departament d’Habitatge de l’Ajuntament de Sant Vicenç dels HortsRamon Comerma Fernández, tècnic d’habitatge de la Mancomunitat La PlanaRaquel Agüera Martín, tècnica d’habitatge de l’Ajuntament de Tordera13.15-14.15 Debat amb els assistents14.30 TancamentLa sessió es divideix en dues parts. La primera centrada en la presentació de la XMLS i del treball de reflexió del programa. A la segona part es debatrà entre els referents de les Borses les dificultats, reptes i millores que es proposen per a revaloritzar-les.La sessió està dirigida al personal tècnic dels serveis d’habitatge dels ens locals que estan adscrits a la Xarxa de Serveis Locals d’Habitatge i que tinguin conveni vigent d’adhesió a la Xarxa de mediació per al lloguer social de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya.InscripcionsPer a formalitzar la vostra inscripció cal prémer el següent enllaç. Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins el dia 26 de setembre. La confirmació de la inscripció per part de la Diputació de Barcelona es farà per correu electrònic. Per motius logístics i de dinàmica de la sessió el nombre de places és limitat. Les sol·licituds seran ateses considerant l'adequació del perfil dels demandants i l'ordre de presentació de les sol·licituds. Per afavorir la participació del màxim d'assistents es podrà limitar el nombre de persones assistents per ens local. L'organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta.
- Cercador/Codi
- nominatim/TIMEOUT
- Url Inscripcions
- Identificador secundari